A Williams pénteken nyilvánosságra hozott két képet az új FW38-ról, ezzel ők lettek az első F1-es csapat, amely bemutatta 2016-os modelljét. A Ferrari majd délután 2-kor, egy internetes közvetítés keretében fogja leleplezni az autóját, a McLaren pedig vasárnap, mielőtt jövő hétfőn megkezdődik a kétszer négy napos előszezoni tesztelés Barcelonában.
Az FW38 ránézésre egyértelműen az elődjére épül. A pilótafülke oldalfala a szabálymódosításoknak megfelelően magasabb lett a korábbinál, és átformálták az oldaldobozokat, valamint az oldalsó légbeömlőket is, az orr-rész viszont nagyon hasonló maradt a tavalyihoz - igaz, az ausztráliai idénynyitóra várhatóan megváltozik majd.
A reneszánszát élő Williams, amely az elmúlt két évben a legnagyobb csapatokhoz képest szerény költségvetése ellenére 3. lett a konstruktőri összetettben, eleve a stabilitásra épít: sem a versenyzői, sem a technikai stábja nem változott.
Szerintük ez a lerövidített előszezonban különösen jól jön majd.
Az istálló alapítója, Frank Williams elismerte, hogy a dobogót megtartani „önmagában is nagy kihívás lesz, de eltökéltek vagyunk, hogy előrelépjünk, mert számunkra csak a győzelem elég jó." Lánya, a csapatfőnöki teendőket megbízottként ellátó Claire hozzátette, hogy úgy vélik, az FW37 erősségeire építve, de a gyenge pontjait száműzve sokat fejlődtek a télen.
„A szokásosnál hamarabb kezdtük tervezni az autót, az extra fejlesztési idő remélhetőleg a segítségünkre lesz" – mondta. „A ma bemutatott változat semmiképpen nem a végtermék. Már Melbourne-re is tartogatunk fejlesztéseket, és a szezon folyamán végig elő fogunk állni újításokkal."
A Williams technikai igazgatója, Pat Symonds elárulta, hogy
az FW38 tervezésével kapcsolatos első egyeztetések már az FW37 bemutatkozása előtt, 2015 januárjában megtörténtek.
Ott állították össze azt a „bevásárlólistát", amelyen szerepelt, hogy az idei autónak miben kell jobbnak lennie a tavalyinál.
„Az FW37 meglehetősen hatékony autó volt, ezért azokra a területekre koncentráltunk, ahol anélkül fejlődhettünk, hogy elveszítjük a pozitív tulajdonságait" – magyarázta Symonds. „Nem titok, hogy
az FW37 kis sebességnél nem nyújtott olyan jó teljesítményt, mint nagynál,
ezért megpróbáltuk kideríteni ennek az okait, és végül olyan módosításokat végeztünk, amelyek remélhetőleg javítani fognak a helyzeten."
Az FW37-tel Valtteri Bottas és Felipe Massa 2015-ben összesen négy dobogós helyet szerzett, s bár a Williams a Red Bullt megelőzte a konstruktőri világbajnokságban, a még nagyobbat előrelépő Ferraritól vereséget szenvedett.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!