Rohács Tamás berepülőpilóta, a Goldtimer Alapítvány főpilótája aki közel 100 típusra rendelkezik képesítéssel, a landolás után elhagyja a Delfin fülkéjét
Vágólapra másolva!
Szeptember 14-én immár sokadszorra népesedett be a nagy múltú börgöndi repülőtér füves felszállópályája. A hazai és nemzetközi aviatika több mint egy évszázados múltjának öreg gépmadarai adtak egymásnak randevút a 20. századi történelmünk részévé lett repülőtér légterében. Az 1936-ban eredetileg katonai repülőtérként megnyitott bázis fontos szerepet játszott a második világháború hazánk felett tomboló légi ütközeteiben: a Magyar Királyi Honvéd Légierő és a Luftwaffe számos repülőszázada innen emelkedett a magasba, hogy egyenlőtlen küzdelembe bocsátkozzon a magyar légtérbe berepülő angolszász bombázóarmadákkal. Ma már sokkal békésebb életet él a székesfehérvári Albatrosz Repülő Egyesület üzemeltette repülőtér, amely katonai légi bázisból lett a hazai sport- és hobbirepülés egyik fontos támaszpontja. A 2018-as börgöndi repülőnapon azonban a Goldtimer Alapítvány jóvoltából ismét megelevenedett a múlt: a világ egyetlen repülőképes és közel hetvenéves Li-2 utasszállítója mellett Rubik Ernő 1943-ban tervezett Kányája, valamint a világhíres magyar repülőmérnök és pilóta, Bánhidi Antal 1930-ban épített, világrekordot is beállított Gerle nevű kétfedelűje mellett magasba emelkedett az 1920-as évek technikáját felidéző Po-2 biplán csakúgy, mint a hidegháború korszakának egyik leghíresebb sugárhajtású katonai kiképző vadászgépe, az L-29 Delfin is. Fotógalériánk az égi seregszemle legemlékezetesebb pillanatait idézi fel.
Galéria: Történelmi égi seregszemle Börgönd felett
31/54
Rohács Tamás berepülőpilóta, a Goldtimer Alapítvány főpilótája aki közel 100 típusra rendelkezik képesítéssel, a landolás után elhagyja a Delfin fülkéjét