Az elektromos autók tömeges piaci bevezetését célzó, úgynevezett "autó-csúcson" Angela Merkel kancellár, valamint a szövetségi kormány néhány minisztere és tartományi miniszterelnökök mellett a VDA autóipari szövetség és az autógyártó cégek vezetői, beszállítók és a szakszervezetek vettek részt.
Megállapodásuk értelmében a 40 ezer euró (mintegy 13 millió forint) vételár alatti autók fogyasztói támogatását
4 ezerről 6 ezer euróra fogják emelni.
Az ugyanilyen árkategóriába tartozó plug-in hybrid járművek vásárlási támogatását pedig
3 ezerről 4,5 ezer euróra.
A terv szerint a német szövetségi kormány és az iparági szereplők a jövőben is egyenlő részt vállalnak az elektromos autózás bevezetésének szubvencionálásából.
A jelenleg érvényben lévő szubvenciós kerethez a német kormány és az autógyártók egyaránt 600 millió euróval (több mint 197 milliárd forint) járultak hozzá.
A csúcstalálkozó napirendjén szerepelt emellett annak a megvitatása, hogyan gyorsítsák fel a töltőállomások országos hálózatának kiépítését - ami kulcsfontosságú az elektromos autózás leendő sikerének szempontjából.
Németországban jelenleg 21 ezer töltőállomás működik, ami messze elmarad Angela Merkel hétfőn este említett elképzelésétől, miszerint
a következő évtizedben egymillió töltőállomást kellene telepíteni.
A kancellár hozzátette, hogy a kormány ehhez 3,5 milliárd euró (mintegy 1150 milliárd forint) támogatást biztosít.
Az "autó-csúcs" előtt Angela Merkel részt vett a Volkswagen elektromos személyautója, az ID.3 sorozatgyártásának elindításán, Zwickauban.