Az ifjúság 16 százaléka választ példaképet a közösségi média megmondói közül – derül ki az Ifjúságkutató Intézet kutatásából. A magyar fiatalok többségének számára azonban a szülő szava többet ér az influenszerekénél.
A felmérés szerint a fiatalok több mint kétharmada követ influenszereket, 59 százalékuk többet is.
Különbség mutatkozik azonban a nemek tekintetében, a lányok csaknem háromnegyede követő, és jellemzően több influenszert is követnek, mint a fiúk. A leginkább elkötelezett korcsoport a 18–24 éveseké: 71 százalékuk követ híres internetes tartalomgyártó személyt.
Az Ifjúságkutató Intézet azon kérdésre, hogy kinek a véleménye számít, a válaszadó fiatalok 50 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a szülők véleménye fontosabb, mint az influenszereké.
Csupán 20 százalékuk van ellenkező véleményen, a többiek bizonytalanok ennek megítélésében.
A kor emelkedésével egyenes arányban nő azok aránya, akik a szülők véleményének jelentőségéről beszélnek, vagyis a közösségi média leginkább a legfiatalabbakat befolyásolja
– mutat rá a felmérés.
A kutatás arra is kitért, hogy a tartalomgyártók példaképek-e az ifjúság számára. A fiatalok 53 százalékának az influenszer nem példakép, mindössze 16 százalék állította ennek az ellenkezőjét - írta a Magyar Nemzet.
Minél fiatalabb valaki, annál jellemzőbb, hogy követendő példaként tekint egy internetes influenszerre. A 15–17 évesek 22 százalékára, a 25–29 éveseknek már csak 13 százalékára igaz ez
– derül ki a kutatásból.
Az Ifjúságkutató Intézet emlékeztetett, hogy a szülők és a család jelentőségét egy korábbi felmérésük is alátámasztja. A fiatalokra jellemző magányból a kitörési pontot elsősorban nem a közösség média, hanem az emberi kapcsolatok, azon belül is a család (31 százalék) és a barátok (26 százalék) jelentik, tény azonban, hogy a közösségi média jelentősége a fiatalok életében egyre nő.