A Counterpoint Research legutóbbi jelentése a prémium okostelefonok piacát vizsgálta, és arra jutott, hogy az Oppo 2018-ban a kategória negyedik legnagyobbjává lépett elő.
A piaci részesedése 1 százalékról 6 százalékra emelkedett, ami 2018-ra vonatkozóan 863 százalékos növekedést jelentett.
Szintén nagyot lépett előre a OnePlus és a Xiaomi, konkrétan 209 és 149 százalékkal nőtt a csúcsmobilokkal foglalkozó üzletáguk. A top 5-be tehát a OnePlus is bejutott, a Huawei, a Samsung, az Apple és az Oppo mellé.
Az Oppo a jelenlegi sikerét leginkább az aktív hazai piacának köszönheti, ahol az R szériás mobiljai oly népszerűek. Kínában egy év alatt 37 százalékkal nőtt a prémium mobilok piaca, Amerikában 10 százalékkal.
Az elemzők várakozásai szerint az Oppo folytatja ezt a trendet, a csúcskategóriában pedig a mesterséges intelligencia, a még több kamera, a keret nélküli kijelzők és a még több memória jelentik majd a slágert. A szakértők szerint 2019-ben továbbra is az extrém magas vételárak lesznek jellemzőek erre a kategóriára.