Így használd az Árfigyelőt!

Vágólapra másolva!
Hogyan döntsük el, hová menjünk vásárolni? Vannak, akik megszokásból, vannak, akik azért, mert egy üzlet közel van, vannak, akik az akciókat vadászva, és vannak, akik a kedvenceiket keresve indulnak bevásárolni. Jellemzően mindenkinek megvan a maga rutinja, hol és hogyan vásárol be. Mindannyiuknak hasznos támpontot kínál a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM) által indított Árfigyelő, de nem mindegy, hogy mit és hogy nézünk rajta. A Tesco most ehhez ad néhány hasznos tanácsot.
Vágólapra másolva!
Forrás: Tesco Magyarország

Július elsején elindult az Árfigyelő rendszer a GVH és a GFM gondozásában, ahol a GVH közlése alapján egy hét alatt elérte a 25 milliót az összes letöltések száma; ebből az látszik, hogy népszerű a felület, ahol a vásárlók tájékozódhatnak, amikor tejet, tejfölt, sajtot, téliszalámit vagy épp almalevet szeretnének venni. Az első tapasztalatuk nekik is az, hogy az egyik termék itt olcsóbb, a másik ott. Az viszont nem életszerű, hogy a bevásárlókosarat szétaprózva boltról-boltra járva szerezzék be, ami szükséges otthonra.

Érdemes ezért nem csak az egyedi termékárakat nézni, hanem a bevásárlókosár végösszegére is figyelni, hiszen az árkülönbség a blokk végösszegén látszik a legjobban. Éppen ezért, ha valaki igazán tudatosan szeretne bevásárolni, érdemes az adott termékkategóriák legalacsonyabb egységárait összeadva megnézni, hol mennyibe kerülne a teljes bevásárlás. Sőt, arra sem árt figyelni, hogy nem minden termék kapható mindegyik üzletláncnál.

Forrás: Tesco Magyarország

Ha összevetjük a minden kereskedőnél elérhető termékkategóriák legalacsonyabb egységárú termékeiből képzett kosarak végösszegét, az látszik, hogy július 5. és 11. között a Tesco 7 egymást követő napon is a legolcsóbb volt.

És itt érdemes megfontolni a következő tanácsot: a teljes kosár mellett az igazán tudatos vásárlásnál figyelembe kell venni a kereskedők által kínált kedvezményprogramokat és egyéb akciókat is, amik még tovább csökkenthetik a vásárlás végösszegét.

Forrás: Tesco Magyarország

A Tesco ugyanis nemcsak az Árfigyelőn elérhető termékekre fókuszál:

  • Május-június hónapokban például több mint 2000 elemből álló termékkör árát csökkentette.
  • 600 alapvető élelmiszer és háztartási cikk árát tartja tartósan alacsonyan, és folyamatosan ellenőrzi azokat.
  • A Clubcard hűségkártyával hetente jellemzően 20 közkedvelt termék érhető bombaáron, melyek közül több nagy, akár 50 százalékot is meghaladó árengedménnyel vásárolható meg.
  • Hetente több mint 1000, jelentős árkedvezménnyel kapható termék érhető el a „Clubcarddal olcsóbb” program keretében.
  • A nyugdíjasok minden kedden 5 százalék kedvezményt kapnak a vásárlásuk végösszegéből, ha használják hűségkártyájukat.
  • Sőt, a hűségkártya tulajdonosok a Clubcarddal gyűjtött pontokat az applikációban azonnal kuponokra válthatják és felhasználhatják vásárlásuk során.
  • Extra bónusz tipp a Clubcard applikációt használóknak: ezen a hétvégén háromszoros pontokat kapnak a vásárlásuk után, ha aktiválják a kuponjukat!

Mindebből egyértelműen látszik, hogy a Tescónál egy helyen, kiemelkedően széles választékból lehet a legideálisabb kosarat összeállítani, kihasználva a többpilléres kedvezményrendszer nyújtotta lehetőségeket.