Leállhat a metrófelújítás a főváros késlekedése miatt

Magyarország, építkezés, beruházás, metró
A Népliget és Nagyvárad tér metróállomások közötti vágányok építési munkálatai az M3-as metró felújítás alatt álló déli szakaszán 2020. május 13-án.
Vágólapra másolva!
Már csak kilenc nap maradt, hogy tető alá hozzák az M3-as metróvonal alagútfelújítási szerződésének meghosszabbítását. A késedelem a megrendelő BKV-n kérhető számon a Világgazdaság cikke szerint.
Vágólapra másolva!

Hároméves csúszásban van az M3-as metróvonal felújítása – tudta meg a Világgazdaság a beruházásra rálátó forrásoktól. A cikk szerint a késedelem a kék metróvonal 17,3 kilométer hosszú alagútjának munkálatai kapcsán okoz súlyos problémát,

az erre kötött szerződés hatálya ugyanis július 24-én lejár.

Ennek meghosszabbításról azonban eddig nem tudott megegyezni a megrendelő BKV Zrt. és a kivitelező Swietelsky Vasúttechnika Kft.

Erre okvetlenül szükség lenne, mivel az alagutak rekonstrukciójának műszaki tartalma távolról sem valósult meg az elmúlt szűk három évben: a BKV még 2017. szeptember 4-én írta alá a vonatkozó megállapodást a vállalkozással nettó 47,8 milliárd forint értékben – írják.

Ha nem haladnak az állomással, nem tudnak haladni az alagút felújításával sem

A legfőbb ok, hogy a projektben tetemes időveszteség halmozódott fel az M3-as húsz állomásának felújításáról szóló közbeszerzési eljárások során.

A Népliget és Nagyvárad tér metróállomások közötti vágányok építési munkálatai az M3-as metró felújítás alatt álló déli szakaszán május 13-án Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Ezekkel azonban szorosan összefüggnek az alagútban zajló munkálatok, mivel egy részükre csak az adott állomás felújításával egyidejűleg kerülhet sor:

a Swietelsky csak abban az esetben tud érdemi munkát végezni, ha már a kiválasztott állomásépítő cég is dolgozik a területen.

Mivel ez a déli szakaszon az egész szakaszra nem adott, a középső szakasz esetében pedig végképp nem – a Semmelweis Klinikák és a Corvin-negyed állomásokat csak a hét végén zárták le –, értelemszerűen a Swietelsky sem tudott haladni a maga megbízásával – emlékeztetnek.

A csúszáshoz hozzájárult még a déli szakasz állomásainak előre nem tervezett azbesztmentesítése és a módosult követelmények, mint például a felvonók beépítése.