Mint írják, tavaly május 29-én, 20 óra 20 perckor a Hableány egy egyórás városnéző körútra indult, fedélzetén 33 fő koreai állampolgárral. A hajó a Lánchíd alatti szakaszon fordult meg 20:47-kor, ekkor kezdett el felfelé, szakszóval hegymenetben menni a Margit híd felé, hogy kikössön a Jászai Mari téren. Ezzel egy időben indult el a Viking Sigyn is, az Akadémia kikötőpontról. A Duna bal partján haladt, nagyon lassan. A Hableány 7,0 kilométer per órával haladt, míg a Viking 2,2 kilométer per órával. Gyorsan távolodtak egymástól.
A parlament épületét elhagyva a Viking Sigyn gyorsítani kezdett, és megkezdte a Margit híd meghajózásához szükséges menetirány felvételét. Ez idő alatt a Hableány jobbra tartva a bal part felé húzódott. A két hajó mozgásának eredményeként 21 órakor a Hableány keresztezte a Viking Sigyn
útvonalát, és átkerült annak jobb oldalára. Ekkor a két hajó távolsága 190 méter
volt egymástól.
A Viking Sigyn folyamatosan növekvő sebessége a híd előtt elérte a 12,4 kilométer per óra értéket, ami már meghaladta a Hableány sebességét. A Margit hídhoz közeledve a két hajó közötti távolság folyamatosan csökkent, és azt elérve egyszerre haladtak be a hegymenő forgalom számára kijelölt hídnyílásba.
21:05-kor a két hajó a híd alatt összeütközött. Az ütközés következtében a Viking Sigyn maga előtt tolva keresztbe fordította, majd oldalára döntötte a Hableány. A felborult Hableány 7 másodperc alatt elsüllyedt, akik pedig a fedélzeten tartózkodtak, a vízbe estek. Többen pedig a hajó belső utasterében rekedtek. Az ütközés után a Viking Sigyn a jelentés megfogalmazása szerint "STOP manővert" hajtott végre.
Mint olvasható, a Viking Sigyn számára veszélyes lett volna a hídpillérek között maradni, ezért az ütközés után hegymenetben kihajózott a Margit híd alól. Közvetlenül a híd után megállt, a személyzet mentőgyűrűket dobott a vízbe, és a hajó mentőcsónakjával megkezdte a vízben lévő emberek mentését. A hajó vezetője körülbelül 21:09-kor jelentett először a NAVINFO rádióállomásnak.
A közelben tartózkodó hajók észlelték a fuldokló embereket, és azonnal megkezdték a mentést, amibe később a vízi rendészeti járőrhajó is bekapcsolódott. A Viking Sigyn a helyzetét 21:38-ig tartotta, majd a NAVINFO-val történt egyeztetést követően az első alkalmas helyen kikötött. A balesetet követő mentés során 14 személyt emeltek ki a vízből, közülük 7 utas túlélte a balesetet.
További áldozatokat a balesetet követően folyamatosan, a Duna folyam különböző pontjain, valamint a Hableány termes személyhajó kiemelése során, a roncsban találtak meg. Az időközi jelentés azt is írja, hogy a hatóságok jelenleg is keresnek egy embert. A Hableányt 2019. június 11-én kiemelték a vízből, és elszállították a helyszínről.
Mint ismert, a tragédiában a Hableány személyzetének két tagja és huszonöt utasa életét vesztette, egy utas pedig eltűnt. A Viking Sigyn kabinos személyhajón senki nem sérült meg.
Az időközi jelentés kiemeli, hogy a zárójelentés készítése folyamatban van, az várhatóan az év utolsó negyedében fog megjelenni.