Reklámokkal árasztja el a Disney az új csatornáját

Pirates des Caraibes La fontaine de Jouvence riviere river Horizontal JUNGLE
Pirates des Caraibes La fontaine de Jouvence Pirates of the Caribbeans On stranger tides 2011 Real Rob Marshall Johnny Depp Penelope Cruz. Collection Christophel © Walt Disney Pictures / Jerry Bruckheimer Films (Photo by Walt Disney Pictures / Jerry Bru / Collection Christophel / Collection ChristopheL via AFP)
Vágólapra másolva!
Hirdetésekkel dúsított új streamingcsatornát vezet be év végéig az európai piacra a Walt Disney. A cél, hogy a reklámbevételek növelésével, emellett a prémium (reklám nélküli) szolgáltatásának áremelésével próbálja eltüntetni az üzletág veszteségeit.
Vágólapra másolva!

Bár Walt Disney negyedéves gyorsjelentésében közölt üzleti adatok megfeleltek az elemzői várakozásoknak – pénzügyileg –, de egy soron elcsúszott a világ legnagyobb szórakoztatóipari vállalata. Ráadásul egy olyan soron, ami mindent borított: a Disney+ streamingszolgáltatására előfizetők száma ugyanis váratlanul négymillióval, 157,8 millióra csökkent, miközben az elemzők egymilliós bővülést vetítettek előre. Az nem derült ki, hogy az elemzők milyen adatokból jutottak a bővülést előre jelző konszenzusra, mikor a szórakoztató tartalmak piacával foglalkozó elemzők korábban már jelezték, hogy nagyon hirtelen nőtt meg a piaci szereplők száma, amely már önmagában is úgynevezett előfizetői kannibalizációhoz vezet, de a nagyobb probléma, hogy az infláció miatt Nyugat-Európában és az USA-ban is csökkent a vásárlók elkölthető jövedelme, így kevesebb szolgáltatást tudnak vásárolni. Például a piacvezető Netflix sem az előfizetői számra, helyette a tartalomszolgáltatás költségeinek kordában tartására figyel, hogyan például az HBO Max is, amely sok tartalmat távolított el a rendszeréből a költségekre és a tárhely szűkére hivatkozva. Vagyis a piaci környezet is affelé mutat, hogy a cégek ma nagyobb energiát fordítanak a meglevő előfizetők megtartására, mint az újak megszerzésére.

A Disney válasza a piaci problémákra, hogy az év végéig új, a családbarát Disney+ és az általános szórakoztatásra szakosodott Hulu szolgáltatását ötvöző új streaminggel áll elő. Egyrészt növelni kívánja a prémium szolgáltatásának minőségét (hangzásban és képfelbontásban), másrészt Európában az év végéig egy reklámokkal támogatott platformmal bővül kínálat. Némileg leutánozza a Netflixet. A cég szerint a reklámokkal támogatott szolgáltatásban rejlő lehetőségek még közel sincsenek teljesen kiaknázva, ezen a téren hatalmas fejlődés várható.

Ami a piacot illeti, most új irányt vesz, méghozzá a hagyományos kábeltévé szolgáltatás felé. A Disney+ is úgy épül fel, hogy az előfizetők választhatnak egyes csatornák, mint például a Star Wars, a Marvel, vagy a NatGeo témakörök között és mindegyik fül alatt tematizált tartalmakat találnak, pont úgy, mint a kábeltévé csatornáknál. Innen már csak egy lépés, hogy élő streamet is adjanak, alkalmasint a globális és lokális kereskedelmi csatornákat.

Az átalakulás lassú, de biztos folyamat lesz, az azonban borítékolható, hogy a következő 12 hónapban nagyon nehéz lesz a piaci szereplőknek új előfizetőket szerezniük.