Az utasok többsége visszavonta előzetes jegyvásárlását a Ryanairnél, mivel nem vállalják át az extraprofit adóját a cégtől. A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy a Ryanair diszkont-légitársaság fogyasztóvédelmi eljárás alá vont, visszamenőleges árképzésére válaszul
a már kifizetett júliusi jegyek hatvan százalékát a cég által megadott csütörtöki határidőig az utasok lemondták,
azaz inkább visszakérik az eredeti árat.
Mint ismert, a kormány által bevezetett extraprofitadót a Ryanair továbbhárította az utasokra és visszamenőleg is mindenkire ráterhelt 3.900 forintot (10 eurót). Válaszul
a kormány fogyasztóvédelmi vizsgálatot kezdeményezett a légitársaság ellen.
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary „ostobaságnak" és „útszéli rablásnak" titulálta az extraprofitadót.
Nagy Márton gazdasági miniszter válaszában közölte: „Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót például Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet – és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez –, miért épp a magyar eljárással akad gondja". A miniszter azt is hozzátette: jó lenne, ha a híresen utasellenes szabályokat bevezető Ryanair az utaspanaszokra reagálna ilyen gyorsan.