Elkészült egy fontos, Oroszországot Kínával összekötő vasúti híd orosz része

Oroszországot Kínával összekötő  vasúti híd   CHINA-HEILONGJIANG-CROSS BORDER BRIDGE-CONSTRUCTION (CN) cn Horizontal
(210817) -- HARBIN, Aug. 17, 2021 (Xinhua) -- Aerial photo taken on Aug. 17, 2021 shows the construction site of the China-Russia Tongjiang-Nizhneleninskoye cross-border railway bridge. The construction finished its tracklaying work on Tuesday. The railway bridge, with a designed annual throughput capacity of 21 million tonnes, connects Nizhneleninskoye in Russia with the border city of Tongjiang in Heilongjiang. (Xinhua) (Photo by XINHUA / XINHUA / Xinhua via AFP)
Vágólapra másolva!
Befejeződött az Amur folyón Oroszország és Kína között átívelő első vasúti híd oroszországi szakaszának építése a Zsidó Autonóm Területen található Nyizsnyelenyinszkoje falu közelében - jelentették szerdán orosz hírügynökségek.
Vágólapra másolva!

Jurij Trutnyev orosz miniszterelnök-helyettes, a távol-keleti szövetségi körzet elnöki megbízottja a szerdai átadó ünnepségen kijelentette,

Oroszország készen áll a forgalom megindítására a hídon,

most azt kell megvárni, hogy a kínai partnere is bejelentse az átkelő saját részének megnyitását. Trutnyev szerint a hídnak várhatóan egy hónapon belül meg kell nyílnia és működnie kell, erről külügyi vonalon folynak tárgyalások.

- hangoztatta, hozzátéve, hogy a Nyizsnyelenyinszkoje és Tongcsiang közötti átkelő fontos eleme a keleti közlekedési folyosók fejlesztésének.

Az Amuron átívelő, Oroszországot Kínával összekötő vasúti híd oroszországi szakasza Forrás: Xinhua via AFP/Xinhua News Agency.All Rights Reserved/Xinhua

A projektet orosz-kínai kormányközi megállapodás keretében valósították meg, a teljes beruházás értéke 12 milliárd rubel (a rubel jelenlegi árfolyamon mintegy 4,82 forint). A híd forgalmi kapacitása évi 24 millió tonna rakomány lesz.

A létesítmény üzembe helyezése 700 kilométerrel csökkenti az Oroszországból Kína északkeleti részébe tartó teherforgalom távolságát.

A folyami határátkelők működésének szezonalitása megszűnik, ami növeli a távol-keleti ipar versenyképességét az ázsiai-csendes-óceáni térség piacain.

A híd hossza több mint 2,2 kilométer, amelyből 309 méter az orosz szakasz. A hídátkelőt úgy tervezték, hogy a vonatok kétféle szabványú vasúti pályán haladhassanak: az 1520 milliméteres nyomtávot alkalmazták az orosz, az 1.435 milliméterest pedig a kínai gördülőállomány számára. A híd orosz és kínai részének vasúti pályáit tavaly nyáron kötötték össze.

A híd a kivitelező szerint öt hónappal a tervezett határidő előtt épült meg.

Az építkezés során 2.650 tonna hídacélszerkezetet, több mint 12 ezer tonna kiegészítő acélszerkezetet, 28.300 köbméter beton- és vasbetonszerkezetet használtak fel, 3,6 millió köbméternyi töltést töltöttek fel, 24.143 méter vasúti pályát fektettek le és emeltek egy 32 ezer köbméteres védőgátat.