A kutatásból kiderült ugyanis, hogy sokkal többen vásárolnának elektromos, vagy plug-in hibrid autót, mint ahányan jelenleg rendelkeznek vele. Amennyiben az anyagi helyzetük úgy alakulna, a válaszadók 16 százaléka váltana tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid meghajtású járműre, míg a megkérdezettek 0,4 százaléka rendelkezik most is környezetkímélő autóval. Akik vásárolnának elektromos autót, vagy már rendelkeznek vele, azok között jelentősen felülreprezentáltak a 40-49 év közötti, közép- vagy felsőfokú végzettségű, városi férfiak.
Arra a kérdésre, hogy mi motiválta vagy motiválná leginkább az e-autó vásárlásban,
a legtöbben (57 százalék) egyértelműen a környezettudatosságot jelölték meg,
második tényezőként (53 százalék) a hagyományos üzemanyag árának növekedését említették, 45 százalékukat az innovatív technológia vonzza, és csupán 36 százalék választana elektromos autót az ingyenes parkolási lehetőség miatt.
A Generali felmérése kitért arra is, hogy – a gépjármű beszerzési árán túl – milyen költségek riasztják meg leginkább a magyarokat a villanyautók kapcsán. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy a várható javítási- (52 százalék) és alkatrészköltségek (46 százalék), valamint az otthoni töltőpont kialakításának költségei (46%) veszik el az autósok kedvét attól, hogy elektromos autóra váltsanak.
„Azt kell, hogy mondjam, a javítási költségektől való félelmek nem alaptalanok. Az elektromos- és plug-in hibrid autók javítási költségei ugyanis sok esetben magasabbak, mint a hagyományos járműveké. Egyrészt kevesebb szakszerviz és autószerelő foglalkozik e-autókkal, ami magasabb munkadíjat jelenthet, másrészt az utángyártott vagy bontott alkatrészek száma is sokkal korlátozottabb, emellett pedig az új alkatrészek ára is magasabb az elektromos autók esetében." – magyarázza Szikszai József, a Generali kárrendezési vezetője, aki szerint elektromos autó vásárlásakor érdemes olyan modellt választanunk, amelyre köthető casco.
A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint a hagyományos kialakítású autó átlagkára 400-450 ezer forint körüli, egy elektromos autóé pedig 600-700 ezer forint körül lehet.
Úgy tűnik, ezzel a hátránnyal a villanyautók szerelmesei is tisztában vannak: a kutatásban megkérdezettek 58%-a fizetne casco-t elektromos autójára, és ebből mindössze 16% az, aki az e-autóra felvehető állami támogatás miatt tenné ezt meg (a sikeres pályázat feltétele), 42%-uk viszont önállóan, saját döntéséből is megkötné az elektromos autó biztosítást.