A magyar kerékpárutak hálózata 2030-ra 15 ezer kilométeresre növekszik

kerékpározás bringás fiatalok bicikliút
Bringával lehet tekeregni a két ország között - illusztráció
Vágólapra másolva!
Egyre sűrűbben szövi be az országot a kerékpárutak hálózata, építésükre és fejlesztésükre az elmúlt hat évben kétszázmilliárd forintot költöttek hazai és uniós forrásokból.
Vágólapra másolva!

Kétszázmilliárd forint hazai forrásból és uniós támogatásból megvalósuló fejlesztéssel nő belátható időn belül

6 ezer kilométerre a magyarországi önálló kerékpárutak hossza.

Összességében máris 9 ezer kilométernyi a kerékpározásra ajánlott út, miután a 2010-ben új alapokra helyezett fejlesztési stratégia a hálózatépítésre fókuszál, Ausztriához és Szlovéniához hasonlóan túraútvonallá fűzve a kínálatot.

A kerékpározható hálózat 2030-ra 15 ezer kilométeresre terebélyesedik a célkitűzés szerint.

Illusztráció Forrás: Shutterstock / Készítette: Jacob Lund

A fejlesztés – mint Petényi Mirkó, az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ kommunikációs igazgatója a Világgazdaságnak elmondta – nem minden esetben önálló kerékpárút építését jelenti, hanem esetenként a helyi viszonyoknak megfelelően a kis forgalmú útvonalak kiszélesítésével kerékpározható szakaszok létrehozását is.

A rendelkezésre álló úthálózat csaknem fele önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárú

t. Ilyenekből egyre több van. A múlt héten adták át a Tépe és Berettyóújfalu közötti kerékpárút 8,3 kilométeres szakaszát, amely nettó 945 millió forintból épült meg, és lehetővé tette, hogy immár Debrecentől Nagyváradig lehessen biciklizni. Ugyancsak a múlt héten avatták fel az Eger–Egerszalók–Hőforrás közötti, turisztikai jelentőségű 5 kilométeres kerékpárutat, amely bruttó 432 millió forintba került. Bezárult a Tisza-tavi kerékpárút is a Poroszló és Tiszafüred közötti távval, és négy kerékpároshíddal egészült ki az észak–déli Eurovelo 11-es útvonalhoz csatlakozó út, csaknem 3,3 milliárd forintból.