Több mint 900 kilométeren üzemel be korszerű vasúti rendszert a MÁV

Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Budapest, 2020. február 13. A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
Több mint 900 kilométeren üzemel be idén korszerű vasúti mobilkommunikációs rendszert a MÁV és a GYSEV.
Vágólapra másolva!

A MÁV pénteki közleménye szerint több éves kiépítést, telepítést és tesztelést követően befejeződött az úgynevezett GSM-R (Global System for Mobile Communications - Railway) projekt első üteme, amely fokozatosan kiváltja a régi, különféle megoldásokból álló, analóg vasúti rádiós rendszereket.
Pár éven belül további 2250 kilométer vasúti pálya mentén bővül itthon a GSM-R rendszer - tették hozzá.

Illusztráció Forrás: MTI/Balogh Zoltán

Kifejtették, a GSM-R hálózat és annak elemei egy olyan informatikai és mobilkommunikációs háttérrendszert képeznek, amelyek nagyon fontosak, mert ennek révén megvalósul a vasúti biztosítóberendezések és a járművek közötti folyamatos adatkommunikáció, ami jelentősen növeli a megbízhatóságot, a biztonságot és a nemzetközi határok átjárhatóságát, valamint lehetőséget teremt a nagysebességű vonatközlekedésre és az irányítási rendszer jelentős automatizálásához is hozzájárul.