Brian Pearce, a nemzetközi légügyi szövetség (IATA) vezető közgazdásza szerint 2020-ban 84 milliárd dolláros veszteséget fognak termelni globálisan a légitársaságok. Ez az összeg a szigorú utazási korlátozások és a határzárak miatt jön össze, amelyekre a járvány terjedésének lassítása miatt volt szükség. A legtöbb ország azonban fokozatosan megkezdte a határok újranyitását, egyre több nemzetközi és belföldi járat indul, vagyis sokfelé már látszik a fény az alagút végén.
Pearce véleménye szerint a szektor 2020 második felében találhat majd magára.
Ugyan a nemzetközi légiközlekedés helyzete továbbra is kérdéses, Kína, az Egyesült Államok és Indonézia már megkezdte a belföldi járatok újraindítását. A szakértő szerint már ez is elegendő lehet ahhoz, hogy bizonyos országokban meginduljon a légitársaságok számára a kilábalás.
Szintén fontos lesz Pearce szerint, hogy a kormányok továbbra is támogassák a szektort. Hozzátette, hogy azok a légitársaságok, amelyek nem kapnak segítséget és egyedül próbálnak meg talpon maradni, valószínűleg nem élik túl a válságot. Néhány cég már most is komoly gondban van. Közéjük tartozik a Flybe, a Virgin Australia és a Trans State Airlines.
Ugyan már több kormány, köztük az Egyesült Államok, Nagy-Britannia és Németország is komoly állami pénzeket mozgósított a légitársaságok megsegítésére,
az IATA számításai szerint globálisan 200 milliárd dollárra lesz szükség a légiközlekedés megmentéséhez.
A járvány egyik következménye lehet az is, hogy zsugorodik a szektor, ennek következtében pedig nőhet a repülőjegyek ára. Emellett csökkenhet a kereslet is, hiszen a járvány megmutatta: a vállalatok videókonferencia segítségével gyorsabban, olcsóbban és egyszerűbben tudnak tárgyalni és megbeszéléseket tartani, ezért az üzleti célú utazások aránya is jelentősen visszaeshet.