Milliókat veszít a Szuezi-csatorna, mert elkerülik a hajók

Szuezi-csatorna history transport politics Horizontal
This picture taken on November 17, 2019 shows the Liberia-flagged container ship RDO Concord sailing through Egypt's Suez Canal in the canal's central hub city of Ismailia on the 150th anniversary of the canal's inauguration. - One hundred and fifty years after the Suez Canal opened, the international waterway is hugely significant to the economy of modern-day Egypt, which nationalised it in 1956. The canal, dug in the 19th century using "rudimentary tools" and which links the Mediterranean to the Red Sea, was opened to navigation in 1869 and was expanded in 2015 to accommodate larger ships. (Photo by Khaled DESOUKI / AFP)
Vágólapra másolva!
A Szuezi-Csatornát üzemeltető társaság (SCA) várhatóan több mint 10 millió dollár bevételtől esik el, mivel a hajók mostanában inkább a hosszabb útvonalat választva, Afrikát megkerülve a Jóreménység Fokánál hajóznak el és kerülik a rövidebb utat a csatornán keresztül – összegzi a Gcaptain.com.
Vágólapra másolva!

Az Alphaliner új kutatása szerint a Jóreménység Fokán keresztül haladó hajók száma soha nem volt még ilyen magas. Jelenleg naponta több mint húsz hajó közlekedik ott Ázsia, Európa, valamint Észak-Amerika keleti partja között ingázva.

Illusztráció Forrás: AFP/Khaled Desouki

– nyilatkozta az elemző, hozzátéve, hogy az elmaradt forgalom miatt csökkent a csatorna bevétele is.

A CMA CGM által üzemeltetett hajóutak mindegyike a Jóreménység Fokán keresztül intézi szállítmányozását.

A két útvonal között mintegy 3.500 kilométer a különbség.

A szakértő hozzátette, hogy a szállítmányozási cégek ritkán választják a hosszabb útvonalakat, ám a koronavírus-járvány okozta kereslethiány miattmost

inkább az időigényesebb útvonalat választják az afrikai földnyelvnél.

Illusztráció Forrás: Picture-Alliance/AFP/Soeren Stache

A Szuezi-csatorna díjai a hajó méretétől, útvonalától, a szállított konténerek számától és a merülési mélységtől függően változhatnak, de hozzávetőlegesen egy teljesen megpakolt, 20 ezer konténert szállító hajó

mintegy 700 ezer dolláros (225,5 millió forint) tranzitdíjat fizet

az átkelésért.

A csatornát felügyelő hatóság nemrég bejelentette, hogy csökkenti tranzitdíjait, ami az európai kereskedelemben résztvevő hajók 17 százalékát, az amerikai partoktól induló és Ázsiába visszatérő hajók mintegy 60 százalékát érinti.