A rendezvényen debütált nyilvánosan az egyelőre Maveric néven futó fejlesztés. Ez nem más, mint egy kétméteres, demonstrációs célokat szolgáló, úgynevezett kevert vagy hajlított szárnytestű tanulmány repülőgép.
A kevert szárnytest azt jelenti, hogy a szárnystruktúra és a repülőgép törzse nem válik el élesen egymástól, mint a hagyományos repülőgépeknél, hanem egy szerkezetbe rendeződnek.
Ettől a tervezők kedvezőbb aerodinamikai paramétereket és lényegesen kisebb üzemanyag felhasználást várnak.
Ennyiből is látható, hogy arra még várni kell, hogy a fantasztikus filmekben látható repülő alkalmatosságokat idéző gépben utazhassunk.
A Mavericről az Airbus korábban nem közölt semmilyen részletet, most viszont a szingapúri prezentációhoz kapcsolódóan, feltöltöttek egy videomegosztó portálra egy rövid anyagot a modell tavaly júniusban végrehajtott franciaországi tesztrepüléséről. Ez azért is érdekes, mert néhány másodpercig megcsodálható abban a tervezett kabinbelső látványterve:
A cég közlése szerint a Mavric idén, a második negyedévben fog újra a levegőbe emelkedni, hogy segítse a szakembereket a további fejlesztési feladatok meghatározásában.
Az Airbus szerint a Maveric - összehasonlítva a jelenlegi keskenytörzsű repülőgépekkel - akár 20 százalékkal is képes csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást. A koncepció lehetőséget kínál különféle meghajtások alkalmazására és az igények szerinti kabinkialakításokra is.