Útfelújítási dömping jöhet a következő években

magyar falu program
Vértessomló, 2019. augusztus 5. A felújítás alatt álló 81128-as jelű mellékút Vértessomló és Környe közötti szakasza 2019. augusztus 5-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak itt abból az alkalomból, hogy a Magyar Falu Program keretében országosan ötvenmilliárd forint értékben útfelújítások indultak. A most kezdődött első ütemben 89 szakaszon, mintegy 250 kilométeren újulhat meg az útburkolat. A Magyar Falu Program keretében zajló útfelújítási program jövőre is folytatódik, mivel a 2020-as költségvetés szintén ötvenmilliárd forintot biztosít a falvak közötti közlekedési hálózat felújítására. MTI/Bodnár Boglárka
Vágólapra másolva!
A következő négy évben a Magyar Közút csaknem 400 milliárd forint értékben hajthat végre útfelújítást a hazai utakon, miután megkötötte a keretmegállapásokat a nyertesekkel – írja a Világgazdaság az uniós közbeszerzési értesítőben (TED) közöltek alapján.
Vágólapra másolva!

A lap úgy értesült, jövőre az útrekonstrukciós munkálatok értéke elérheti a 200 milliárd forintot, amit az elmúlt évtizedek egy legmagasabb összege lenne.

A Magyar Közút hat regionális keretmegállapodást kötött:

  1. rész: Észak-Alföld régió (Szabolcs-Szatmár-Bereg; Hajdú-Bihar; Jász-Nagykun- Szolnok megye) esetében a KE-VÍZ ., Strabag, Duna Aszfalt 62,1 milliárd forint,
  2. rész: Észak-Magyarország (Borsod-Abaúj-Zemplén; Heves; Nógrád megye) a Cola, Swietelsky, HE-DO 62,1 milliárd forint értékben vállalta a munkát,
  3. rész: Dél-Alföld (Bács-Kiskun; Békés; Csongrád megye) a Strabag, Duna Aszfalt, Soltút szintén 62,1 milliárd forint értékben kötött szerződést,
  4. rész: Dél-Dunántúl (Baranya; Somogy; Tolna megye) a Strabag, Euro Aszfalt, Soltút 62,1 milliárd forintért vállalta a munkát,
  5. rész: Közép-Dunántúl és Közép-Magyarország (Fejér; Komárom-Esztergom; Veszprém; Pest megye) Colas, Duna Aszfalt, Soltút 82,8 milliárdért,
  6. rész: Nyugat-Dunántúl (Győr-Moson-Sopron; Vas; Zala megye) Strabag, Duna Aszfalt és Colas 62,1 milliárd forint értékben kötött szerződést.
Illusztráció Forrás: MTI/Bodnár Boglárka

A kormány számos programot indított a hazai úthálózat fejlesztése érdekében. Ezek közül a legnagyobb volumenű fejlesztés sorozatról a közúti felújításokra vonatkozó kiemelt társadalmi igények megvalósítása érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1744/2020. (XI. 11.) kormányhatározat rendelkezett,

amely 157 milliárd forint hazai költségvetési forrást biztosított ezekre a beruházásokra.

Számtalan 4 -5 számjegyű út mellett a következő két évben új burkolatot kaphat több fontos tranzit útvonal:

11. számú Budapest-Esztergom-Tát elsőrendű főút 16+700-23+754 km szelvények között (szentendrei szakasz),
31. számú Budapest-Jászberény-Dormánd másodrendű főút 24+668-34+700 km, 34+700-45+059 km és 54+531-69+003 km szelvények között,
24. számú Gyöngyös-Eger másodrendű főút 0+000-15+100 km szelvények között,
52. számú Kecskemét-Dunaföldvár másodrendű főút 5+000-51+000 km szelvények közötti szakasza.

Ezen felül a kormány a Magyar Falu Programból is biztosítani fog további 50 milliárdot az alsóbb rendű utak rekonstrukciós munkálataira, illetve a Közép-Duna Menti Kiemelt Térség (Kalocsa-Paks vonzáskörzete) fejlesztéseiről is külön kormányhatározat rendelkezik.