A lap úgy értesült, jövőre az útrekonstrukciós munkálatok értéke elérheti a 200 milliárd forintot, amit az elmúlt évtizedek egy legmagasabb összege lenne.
A kormány számos programot indított a hazai úthálózat fejlesztése érdekében. Ezek közül a legnagyobb volumenű fejlesztés sorozatról a közúti felújításokra vonatkozó kiemelt társadalmi igények megvalósítása érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1744/2020. (XI. 11.) kormányhatározat rendelkezett,
amely 157 milliárd forint hazai költségvetési forrást biztosított ezekre a beruházásokra.
Számtalan 4 -5 számjegyű út mellett a következő két évben új burkolatot kaphat több fontos tranzit útvonal:
11. számú Budapest-Esztergom-Tát elsőrendű főút 16+700-23+754 km szelvények között (szentendrei szakasz),
31. számú Budapest-Jászberény-Dormánd másodrendű főút 24+668-34+700 km, 34+700-45+059 km és 54+531-69+003 km szelvények között,
24. számú Gyöngyös-Eger másodrendű főút 0+000-15+100 km szelvények között,
52. számú Kecskemét-Dunaföldvár másodrendű főút 5+000-51+000 km szelvények közötti szakasza.
Ezen felül a kormány a Magyar Falu Programból is biztosítani fog további 50 milliárdot az alsóbb rendű utak rekonstrukciós munkálataira, illetve a Közép-Duna Menti Kiemelt Térség (Kalocsa-Paks vonzáskörzete) fejlesztéseiről is külön kormányhatározat rendelkezik.