Van egy áruház, ahol már bevezették a csomagolásmentességet

woman holding shopping basket in supermarket Consumerism Merchandise Women Groceries Young Adult Adult Child Standing Choosing Drinking Eating Shopping Buying Holding Cooking Oil Customer Healthy Lifestyle Choice Order Part Of Retail Lifestyles Indoors Cl
woman holding shopping basket in supermarket
Vágólapra másolva!
A brit kiskereskedelmi vállalat, a Waitrose, oxfordi üzletében kísérleti jelleggel csomagolásmentesen kínál a vásárlóknak számos, mindennapi élelmiszert illetve cikket. Szárazárukat (rizs, tészta), tisztítószereket, sőt, egyes alkoholtermékeket is egy korábbi csomagolás vagy palack felhasználásával, azok újratöltésével lehet megvásárolni - írja a The Guardian.
Vágólapra másolva!

A Waitrose már korábban - több más brit üzletlánchoz hasonlóan - csatlakozott az Egyesült Királyság azon széleskörű, az egész kiskereskedelmi szektor számára nyitott kezdeményezéséhez, melynek résztvevői vállalásokat tesznek környezetterhelésük csökkentésére. Ezek egyik fontos eleme az egyszer használatos műanyag, illetőleg az önmagában is szükségtelen csomagolás eltávolítása termékeikről (ez utóbbira lehet példa az üdítőkön vagy sörökön a zsugorfóliák használata, melyek létjogosultsága erősen vitatott). Számos brit lánc aztán kénytelen volt a kritikákat is elfogadni, amikor sokan azért támadták őket, mert a vállaláson túl, nem, vagy nem elegendő konkrét intézkedést tettek a műanyaghasználat visszaszorítása érdekében.

Illusztráció Forrás: Getty Images/iStockphoto/Pixfly/Pixfly

Ezért a Waitrose az oxfordi boltjában, egyelőre kísérleti jelleggel, elindította egyes termékek csomagolás nélküli "utántöltését".

Így a vásárlók csomagolás nélküli termékekkel találkoznak, melyekhez úgy juthatnak hozzá, ha a boltba kihelyezett központi tárolókból utántöltik meglévő rekeszeiket.

Bort, sört, szárazárut, mosószereket is vásárolhatnak így, melyeket az áruházlánc azzal igyekszik vonzóvá tenni, hogy 15 százalékkal olcsóbban kínálja azokat, mint csomagolt változataikat.

Ezzel a lépéssel az áruházlánc lett az első a brit szupermarketek sorában, mely a csomagolások eltávolításával, a környezetet jóval kevésbé terhelő megoldás, az újratöltés irányába terelné a vásárlókat. Kis boltokban már eddig lehetett találkozni ezzel a megoldással, de ez az első alkalom, hogy országos működésű hálózatnál valósul meg.

Még az oxfordi bolt belső terét is átalakították azért, hogy a vásárlótérbe már a göngyölegből kibontott termékek kerüljenek ki, minél nagyobb számban, bár vásárlói kérésre, az áruház kiadja az árukat hagyományos csomagolással is.

Az áruházlánc képviselője újságírói kérdésre elmondta, egyelőre tesztelik a megoldást, és nagyon kíváncsaiak arra, mennyire "harapnak rá a vevők".

A csomagolás nélkül kapható termékek száma - ideértve a darabos zöldség-gyümölcs árukat is - közel 200, amelybe több tucat tészta, rizs, lencse és hasonló szárazáruk tartoznak bele.

Környezetvédő szervezetek üdvözölték az áruház lépését. A 10 legnagyobb brit szupermarket-lánc együttesen minden évben 810 ezer tonna, nem újrahasznosítható csomagolást produkál, így a szervezetek szerint, a többi láncnak is sürgősen követnie kellene a Waitrose-t a csomagolóanyagoktól való megszabadulásban.