Kiszorulhat a Mol a cseh piacról

Vágólapra másolva!
A Mol egy év alatt negyedével csökkentette töltőállomásainak számát Csehországban, miközben az OMW és a PKN Orlen aktív terjeszkedési politikát folytat ugyanitt - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

A Mol két legnagyobb térségbeli versenytársa, az OMV és a PKN Orlen több milliárd koronát (több tíz milliárd forintot) költött helyi üzemanyag-kiskereskedelmi hálózatának bővítésére és továbbra is erősíteni kívánják pozíciójukat az országban. A Mol eközben 34-re csökkentette egy év alatt helyi töltőállomásainak számát, és most dolgozzák ki a vállalat új csehországi stratégiáját. Fél Krisztina, a Slovnaft kommunikációs igazgató elmondta, hogy minden országban van egy egységszám, amely alatt nem érdemes fenntartani a töltőállomás-hálózatot.

A Mol csehországi kútjainak a száma jelenleg ezt nem éri el, ezért van szükség az új stratégia kidolgozására és ezért szüntettek meg 11 kutat. Ha a társaság szakemberei nem találnak hatékony bővítési lehetőséget, nem kizárt, hogy a magyar cég kivonul a cseh piacról.

Stratégiai fontosságúnak tartja Csehországot a legnagyobb benzinkúthálózattal rendelkező PKN Orlen. Az olajipari cég az Unipetrol megvásárlásával jutott hozzá a több mint 300 töltőállomásból álló lánchoz 2004 őszén. Idei beruházásainak célja elsősorban a modernizáció lesz. A cég úgy döntött, hogy a Benzina-töltőállomásokra is kiterjeszti kétmárkás rendszerét, így más márkájuk lesz a prémium kategóriába tartozó kutaknak, mint a normál minőségű egységeknek. A vállalat a következő években, mintegy 640 millió koronát (6,25 milliárd forintot) szán a modernizációra.

Fontosnak tartja a cseh piacot az OMV is - közölte Gerhard Rois, a társaság vezérigazgatója. Az osztrák vállalat már 1991 óta aktív szereplője a helyi piacnak, és az elmúlt években agresszívan terjeszkedett az országban. Tavaly év végén 217 egységesre növelte saját csehországi láncát. Az ügylet értékét nem árulták el, de szakértők szerint akár 4 milliárd koronát (39,04 milliárd forintot) is fizethetett az OMV a kutakért, s további 120 milliót költöttek a töltőállomások napokban befejeződött átnevezésére.