Még sosem gyártott nagyobb autót Európának a Mazda, mint ezt

Mazda CX-80
Vágólapra másolva!
Teljes lett a hirosimai gyártó nagyméretű SUV-sorozata azzal, hogy bemutatkozott a hétüléses CX-80.
Vágólapra másolva!
Mazda CX-80
A hosszú hátsó ajtón látszik, hogy ez nem egy CX-60
Fotó: Mazda

Large Product Group, azaz Nagy Termék Csoport névre hallgat a Mazda hosszmotoros műszaki alapja, amelyet eddig csak szabadidő-autóknál használt. Európában a CX-60-as nyitotta a sort, és most koronázzák meg a kínálatot a rokon CX-80-assal – kontinensünkön ez a márka valaha volt legnagyobb és legtágasabb modellje. Ez az arasznyi nyújtásnak köszönhető, 250 mm-rel nyújtották meg a tengelytávolságot és a karosszériát, így 

4995 mm a hossz, 1890 mm a szélesség, 1710 mm a magasság és 3120 mm a tengelytávolság.

 A rend kedvéért: az Észak-Amerikára szabott CX-70 és CX-90 modellek ugyanezt a 3,12 méteres tengelytávolságot kapják, de hosszuk 5,1 méter, szélességük 1,99 méter.

Mazda CX-80
A tengelytáv jóval több mint három méter, emiatt kicsit furák az arányai
Fotó: Mazda

A B-oszlopig bezáróan a már ismert vonalakat látjuk, a hosszabb befejezésen több a krómdísz, és az is segít a Mazda CX-80 felismerésében, hogy csak itt adják az Artisan Red és a Melting Copper fantázianevű fényezéseket. Megtartja az ismert műszerfalat a csúcsmodell, eltérés a második sorban van, ahol a 120 mm hosszú sínekhez háromszemélyes padot, két külön állítható fotelt, vagy két külön állítható fotelt és köztük konzolt helyeznek el. 

Mazda CX-80
Ugyanolyan prémium minőségű a beltér, mint a CX-60-asban
Fotó: Mazda

Mindhárom esetben 15-33° közötti tartományban állítható a támladőlés, és az egy mozdulattal előre is dönthető, ilyenkor a legkönnyebb megközelíteni a harmadik üléssort. Utóbbit 1,7 méteres testmagasságig ajánlják, az itt utazóknak is jut USB-C töltési lehetőség és szellőzőnyílás – ezek a második sorral közös zónában működnek. 

A harmadik üléssor mögött 258 literes a csomagtér

 (ebben benne van a padló alatti fiók is), a második üléssor mögött 687 literes. A hátsó üléseket a padlóba hajtva 1971 literes a raktér.

Mazda CX-80
A leghátsó sorban legfeljebb 170 cm magas utasoknak elég a hely
Fotó: Mazda

Csúcsmodellhez illő módon a Mazda CX-80 alapáron kapja az i-Activ összkerékhajtást. A dízelmotor a háromliteres soros hathengeres lágyhibrid (17 LE/153 Nm) rásegítéssel és 254 LE/550 Nm teljesítménnyel, a CX-60-asból ismert gyengébb, 200 lóerős dízel nem elérhető. A benzines plug-in hibrid hajtásként érhető el, a rendszerteljesítmény 327 LE/500 Nm, ezen belül a 2,5 literes szívómotor 191 LE/261 Nm, a villanymotor 175 LE/270 Nm tudású. A 17,8 kWh kapacitású akkumulátorral az elektromos hatótávolság mindössze 60 km, ideális esetben. A Mazda CX-80 ősszel érkezik meg az európai kereskedésekbe, az ügyfelek ötféle felszereltség közül választhatnak majd.

Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80
Mazda CX-80