Vadonatúj járművek jelennek meg a kisföldalatti és a fogaskerekű vonalán

metró, metróállomás, metrómegálló, peron, utas, földalatti, Budapest, M1-es jelű metró, M1-es metróvonal, 1-es metróvonal
Budapest, 2017. március 22. A BKK-BKV M1-es jelű metró vonalán közlekedő egyik szerelvény (korábbi nevén: Millenniumi Földalatti Vasút, a köznyelvben pedig "a kis földalatti") megérkezett az Opera épületénél lévő állomására. A vonal 1896. óta szolgálja a magyar főváros utazó közönségét és a látogatókat. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítője közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Vágólapra másolva!
Közel 750 millió forintba kerül a kisföldalatti és a fogaskerekű járműcseréjének tervezése. Egyelőre még nem a prototípus járművekről szól a szerződés.
Vágólapra másolva!

A BKV aláírta a szerződést az M1-es metróvonalra (kisföldalatti) szánt új járművek és a fogaskerekű vasút vonalára szánt új járművek tervezésének előkészítésére - írta az Infostart.

A közbeszerzést a Főmterv nyerte 748 millió forintos ajánlattal, amely az alábbiak szerint áll össze:

  • Millfav-járműprototípus tervezéséhez szükséges előkészítési feladatok: 395 millió forint,
  • fogaskerekű-járműprototípus tervezéséhez szükséges előkészítési feladatok: 260 millió forint,
  • az eszköztelepítések járulékos munkáinak tervezése: 93 millió forint.

A megbízásnak nem része a prototípusok tényleges terveinek elkészítése,

mindössze a tervezés előkészítése, elsősorban a tervezés részletes tanulmánytervének elkészítése, illetve a majdani járműszállítás ütemezésének kidolgozása.

A kisföldalatti és a fogaskerekű a főváros két legrosszabb állapotban lévő kötött pályás vonala,

mind a vonalakat, mind a járműveket tekintve. A kisföldalatti járművei 40 évesek.

A fogaskerekű felújításának és meghosszabbításának (elvileg a Széll Kálmán tértől a Normafáig) tervezése már folyamatban van. A kisföldalatti kocsijainak cseréje pedig nagyon sürgető, hiszen jelentős mértékben túllépték a tervezett élettartamot.