A Porsche már az utolsó simításokat végzi a szeptemberben bemutatkozó első elektromos autóján, a Taycanon, azonban a forgalmazás megkezdése előtt az autónak még egy komoly tartóssági teszten is részt kellett vennie.
Egy prototípussal
a gyár 6 tesztpilótája összesen 3425 kilométert tett meg 24 óra leforgása alatt
a szabályos kör alakú, 12 km hosszú Nardó tesztpályán Olaszországban. Ez majdnem annyi, mintha valaki az Egyesült Államok két partja közötti távolságot tenné meg egy nap alatt.
A tesztautó csak a töltésre, kerék- és pilótacserékre állt meg, műszaki probléma nem fordult elő.
Csak azért tudott ennyit menni a Taycan, mert ez az egyetlen villanyautó, ami 350 kW-os, 800 V-os töltésre is képes, ami sokkal gyorsabb a manapság elterjedt rendszereknél:
14 perc alatt kb. 400 km hatótáv nyerhető.
További előny, hogy vékonyabb, könnyebb kábeleket lehet használni az autóban.
Egyelőre annyit tudunk a Taycanról, hogy két villanymotorjának összteljesítménye eléri a 600 lóerőt, az autó
kevesebb mint 3,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára,
és visszafogott vezetési stílussal akár 500 km-t is meg tud tenni egy feltöltéssel.
Az abszolút rekordtól messze van a Taycan
Az 1975-ben épült, 2012 óta a Porsche által üzemeltetett nagy sebességű Nardó tesztpályán (és az egész világon) a W12-es motorral hajtott Volkswagen Nardó sportautó prototípus tartja a távolságrekordot: 2003-ban 24 óra alatt 7740,5 kilométert tettek meg vele, ami 322,9 km/órás átlagsebességet jelent. Ez több mint a kétszerese a Taycan eredményének.