Május 8-án, szerdán indult el Európa 29 országában, köztük Magyarországon a Volkswagen ID.3 előértékesítése.
A 170 lóerős villanyautó gyártása 2019 végén indul
az egykor Trabantokat készítő zwickaui üzemben, az első példányokat 2020 áprilisában vehetik át a tulajdonosaik.
A Volkswagen a bevezető 1ST kivitelért Németországban kevesebb mint 40 ezer eurót (13 millió forintot) kér, de ebben az egy éven át tartó ingyenes töltési lehetőség is benne van (legfeljebb 2000 kWh-ig).
A bevezető változat a háromból a közepes méretű, 58 kWh-s akkumulátorral van szerelve,
ami azt jelenti, hogy egy év alatt kb. 34-szer lehet majd ingyen feltölteni teljesen. Ezzel az akkuval az ötajtós, 4,1 méter hosszú kiskocsi 420 km-t tud megtenni egy töltéssel (WLTP).
Magyarországra 80 darab jut majd
a limitált szériás, 30 ezer darabos 1ST-ből, az előjegyzés a kocsira 320 ezer forintba kerül. Ez bármikor visszavonható jövő áprilisig, és akkor a pénzt is azonnal visszautalja a Volkswagen. Az 1ST változatokban alapfelszereltség lesz a 20 colos felni, a hangvezérlés és a navigáció, felárért intelligens fényszórót, üvegtetőt, kétszínű fényezést és kiterjesztett valósággal kombinált head-up displayt is lehet rendelni.
Már azt is bejelentették, hogy a csúcsváltozatba egy 77 kWh-s akku kerül, ami 550 km-es hatótávot biztosít majd. Nálunk azonban vélhetően az alapverzió számíthat majd népszerűségre, ami 45 kWh-s akkuval és 330 km-es hatótávval bír, és Németországban kevesebb, mint 30 ezer euróba fog kerülni. Ez forintra átváltva kb. 9,7 milliót jelent, de ebből még lejön majd az 1,5 milliós állami támogatás, vagyis az
ID.3-at vélhetően kb. 8,2 millió forintért lehet majd megvenni
egy év múlva.
Összehasonlításképp, a valamivel nagyobb karosszériájú, de csak 150 lóerős és 270 km hatótávú, 40 kWh-s akkuval szerelt Nissan Leaf az állami támogatással 9,9 millió forintba kerül.
A 4,1 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,53 méter magas ID.3 körülbelül 15 centivel rövidebb, de 1-gyel szélesebb és 8-cal magasabb a jelenlegi Golfnál, a helykínálata állítólag a Passatét közelíti majd a jó helykihasználásnak köszönhetően. A vadonatúj, moduláris MEB platformra épül, később ezt kapja meg a Volkswagen-konszern valamennyi villanyautója a kicsiktől a nagyokig.
Legyünk büszkék rá, hogy a korszakos jelentőségű villanyautó tanulmányváltozatának karosszériáját
két magyar formatervező, Fogarasi-Benkő László és Száz Ákos közösen tervezte meg
Wolfsburgban 2015-16-ban, a kocsit a 2016-os Párizsi Autószalonon állították ki először.
Az ID.3 különlegességei lesznek az
emberi szem mozgását utánzó IQ.Light nevű LED-fényszórók,
amelyek mindig az autó pillanatnyi állapotát tükrözik. Parkolás közben a fényszóró grafikája egy zárt szemet utánoz majd, induláskor a „szemek” kinyílnak, menet közben a VW emblémák fehéren, a küszöbök és a lökhárítók alsó élei kéken világítanak majd. Töltés közben a fényszórók pulzálásba kezdenek, ami az energiaáramlást hivatott szimbolizálni.
Az ötajtós, ferdehátú ID.3 csak az első modellje lesz a Volkswagen új elektromos modellcsaládjának. Lesz még egy egyterű, egy szabadidő-autó, egy mikrobusz/furgon és egy limuzin is, az önvezető technológia is ezekben a modellekben debütál 2025-ben.
A gyár célja, hogy 2020-ban már 100 ezer ID.3-at autót adjon el Európában,
a következő 10 évben pedig összesen 10 milliót adnának el a modellcsalád autóiból világszerte.