Többségünk – a válaszadók 87%-a –, különösen a 25-45 korosztályban, köztük is inkább a férfiak, utánanéz a neten, mit kell tudni a kiszemelt termékről. Emellett a vásárlók több mint fele nézi át az áruházak akciós hirdetési újságait. Minden második nő az áruházakat járva, nézelődés közben tájékozódik a további részletekről. Ami a férfiakat illeti, ha konkrét termékekről konkrét kérdésük van, legtöbbjük a termék webszájtja mellett a gyártó honlapját is megnézi. A nőket viszont a kommentek, más felhasználók véleménye, értékelése érdekli. A legnagyobb jelentőséget a 65 év felettiek tulajdonítottak a megjelenő vásárlói véleményeknek.
Az idei karácsonyi szezonban a válaszadók közel kétharmada bevásárlóközpontokban vásárol, fele hipermarketekben, és kicsit kevesebb mint a fele interneten keresztül is. Természetesen idetartozik az okostelefonos böngészés és lecsapás is.
A megkérdezettek 40%-a már ősszel nekilát a vásárlásnak, a 65 éven felüliek több mint fele ekkor kezdi meg a karácsonyi ajándékvásárlást. A fiatalabbak nagyrészt decemberre hagyják az ajándékok beszerzését.
A kiválasztott ajándékkal szinte mindenki örömet szeretne okozni, emellett a vevők csaknem kétharmada számára fontos az is, hogy a kiválasztott termék márkás és minőségi legyen. Az Olcsóbbat.hu kutatásából az is kiderült, hogy a felhasználók háromnegyede örömforrásként tekint a vásárlással töltött időre, csupán negyedük éli meg kötelességnek. A legtöbben 5-8 fő számára vásárolnak ajándékot, a férfiak általában kevesebb, a nők jellemzően több embert lepnek meg idén is.
A megkérdezettek harmada 10-20.000 Ft között tervez költeni, de összesen a kétharmaduk mondta, hogy biztosan 30.000 Ft alatti összegből fogja megoldani a karácsonyi ajándékok beszerzését. 100.000 Ft fölött csupán a válaszadók 4%-a fog tudni költeni idén.
A megkérdezettek 98%-a számára felmerült, hogy idén spórolni szeretne a karácsonyi kiadásokon. Az Olcsóbbat.hu kutatásában résztvevők 40%-a a karácsonyi menün szeretne takarékoskodni, negyede kisebb értékű ajándékokat fog venni, ötödük megfontolja, hogy legyen-e otthonában karácsonyfa. 15-15% állítja, hogy kevesebb embernek vesz ajándékot, illetve kifejezetten a leértékelt, akciós termékeket fogja keresni. Minden tízedik vásárló ismerte el, hogy ilyenkor saját magát is meglepi valamivel.
A vásárlás során trükkökhöz folyamodók között a legtöbben megpróbálnak megelőzni más vevőket, hogy biztosan lecsaphassanak a kiszemelt termékre, több mint harmaduk a pénztárnál is megpróbál előrejutni. 16 százalékuk számolt be arról, hogy ilyenkor szabálytalanul vezet.10 százalékuk még a tilosban is hajlandó parkolni pusztán azért, hogy hamarabb túlessen a vásárláson.