A fapados légitársaságok megjelenése komoly kihívást jelentett a hagyományos modellben működő cégeknek, különösen a rövidebb útvonalakon. A modell lényege, hogy az alapárban szinte csak a repülés van, a kiegészítő szolgáltatásokért pedig külön kell fizetni.
Az elmúlt években ugyanakkor megfigyelhető volt egyfajta konvergencia:
miközben a diszkont társaságok igyekeznek a prémium utasokat is megcélozni, aközben a hagyományosak az olcsóbb árkategóriában is szeretnének ügyfeleket szerezni.
A folyamatban most az Air France KLM csoport lépett. A társaság közleménye szerint jövőben az utasok három különböző csomag közül tudnak majd választani az Economy osztályon minden nemzetközi célpontra Európában, Észak-Afrikába és Izraelbe.
A megújult csomagokat fokozatosan vezetik be, azonban a KLM online felületén már 2017 januárjától elérhetőek lesznek az ajánlatok.