Mindössze a magyarok fele szed rendszeresen vitaminokat, és még ennél is kevesebben sportolnak. Bár időszakosan többen fogyasztanak különböző ásványi anyag és vitamin tartalmú kiegészítőket, ezt a legtöbben továbbra sem elég tudatosan teszik. Ráadásul a magyarok túlnyomó része a betegségmegelőzés további formáit is mellőzi az életéből – mint az egészséges étkezés, vagy a szűrővizsgálatok. Egyebek mellett ez derül ki a magyar gyógyszergyártó, a Bioextra Zrt. reprezentatív kutatásából. A vállalat arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy csupán egy kis extra odafigyeléssel is nagyban hozzájárulhatnánk egészségünk megőrzéséhez.
A felmérés tanúsága szerint a magyarok jellemzően nincsenek tisztában a vitaminok hatásaival , kölcsönhatásaival és azzal, hogy mit és mikor érdemes szedniük. Bár az utóbbi öt-tíz évben az egészségtudatosság erősödik a lakosságban, az infláció csökkenti a keresletet.
A C- és D-vitamin hazai piacán idén a tavalyitól 30 százalékkal elmaradó patikai forgalomra számítok
– mondta Kádár Tamás, a Bioextra Zrt. üzletfejlesztési és üzletág-igazgatója.
Hozzátette, a cég termékeinek ára az infláció alatti mértékben emelkedett, mert úgy döntöttek, hogy a növekvő alapanyag-, csomagolóanyag- és szállítmányozási árat, vagyis a termék önköltségi árának emelkedését nem hárítják át a vásárlókra.
A Covid idején hatalmasat ugrott a C-vitamin és a D-vitamin forgalma, az utóbbi azóta is emelkedik, de a ráta laposabb. A koronavírus-járvány, a háború és az infláció összességében törte meg az emelkedő trendet, ami az idén a kiskereskedelmit meghaladó mértékű keresletcsökkenéshez vezetett. Nemzetközi trend a gumivitamin, de a magyar gyógyszergyártó cég üzletfejlesztési vezetője nem hisz ebben az irányban, és a termékkel kapcsolatban is fenntartásai vannak: nagyon kevesen tudnak jó gumivitamint gyártani, mert vagy sok cukrot tesznek hozzá, vagy egyéb szempontból kell óvatosan kezelni a végeredményt. További részletek a Világgazdaság összefoglalójában olvashatók.