Az elmúlt évek során a vállalat vezetése számtalan katasztrofális üzleti döntést hozott. Ezek közül a nagy bukások közül gyűjtöttünk össze most néhányat.
Az Amazon Alexa nevű úgynevezett digitális személyi asszisztens technológia durván egy évtizede mutatkozott be. Az eljárás lehetővé teszi a hangalapú vezérlést és keresést, és mára sok gyártó rengeteg terméke támogatja ezt a szolgáltatást. Ez mind szép és jó, azonban az Alexaból az Amazon egyszerűen képtelen pénzt csinálni.
Csak biztosítják az erőforrásokat, de ennek gyakorlatilag nincs gazdasági haszna a holding számára. A becslések szerint csak az idei évben 10 milliárd dollárt is meghaladhatja az Alexa fejlesztésével is foglalkozó részleg vesztesége. Mindezt pedig semmi sem kompenzálja, ezzel nincs összhangban az a marketing érték, amit a technológia jelent az Amazon számára.
Az Amazon 2014-ben rukkolt elő a Fire Phone névre hallgató saját okostelefonnal, amelyet maga a cég első embere mutatott be óriási csinnadratta közepette. A terv az volt, hogy majd ez a modell segíti elő egy speciális 3D-s kijelző segítségével az Amazonon történő értékesítést.
Az ötlet lehet, hogy jó lett volna, de a technológiai fejlettség szintje még ma sem tart ott, hogy ez reálisan megvalósítható lenne elfogadható áron. A Fire Phone kegyetlen nagy bukásnak bizonyult, és egy évvel később meg is szüntették a projektet.
2016-ban mutatták be a Tap fantázianevű eszközt, mint az Amazon következő "nagy durranását". Ez tulajdonképpen egy Alexa támogatású Bluetooth kompatibilis mobil hangszóró volt, amelyet így tehát hangvezérléssel lehetett irányítani. Az elképzelés az volt, hogy az emberek majd a zenehallgatás mellett a Tapon keresztül fognak vásárolni az Amazon webáruházából.
Azonban a készülék kegyetlenül drága volt, 130 dollárba, azaz mintegy 50 000 forintba került, a tudása viszont messze elmaradt ettől az összegtől. Vacakul szólt, a Bluetooth hatótávolsága nem volt elég nagy, így végül a készülék csúnyán elhasalt, és viszonylag rövid idő múlva meg is szüntették a forgalmazását.
A Spark az Amazon egyik kezdeményezése volt, hogy a közösségi médiát és az online kereskedelmet összekösse. Egy olyan felületet akartak létrehozni, ahol a felhasználók értékeléseket írhattak volna, megoszthatták volna ismerőseikkel vásárlásaikat, tapasztalataikat egy-egy adott termékről vagy szolgáltatásról. Maga az ötlet is eléggé halva született volt, ráadásul a kezelőfelületet is iszonyatosan elbaltázták. Hiába tett rengeteg pénzt az Amazon a Spark projektbe, az végül teljes kudarccal zárult.
A vállalat több milliárd dollárt költött arra, hogy az emberi erőforrást drónokkal, azaz repülő robotokkal helyettesítse. A terv az volt, hogy a raktárakban majd ilyen többrotoros masinák viszik egyik helyről a másikra az árut.
A végcél pedig az lett volna, hogy a felhasználókhoz is ilyenekkel szállítsák ki a megrendeléseket. Bár rengeteg pénzt elégettek ennek oltárán, még mindig nem tartanak a drónprogrammal sehol.
Többször előfordult, hogy a masinák eltévedtek, nem találták meg a terméket, nem tudták azt felvenni vagy letenni és több baleset is történt.
Nagyon úgy tűnik, hogy az emberektől még egy ilyen hatalmas multinacionális cég sem tud megszabadulni. Szerencsére!
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!