Nagy a zúgolódás az F1-es paddockban az idei szezonban kipróbált sprintkvalifikáció körül. Vannak, akik szerint el kellene felejteni a 100 km-es sprintversenyt és az amiatt felborított menetrendű hétvégéket, mások szerint viszont egy kis újragondolással tovább lehetne fejleszteni a formátumot a következő szezonra. Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója a tavaly leszavazott fordított rajtrács bevezetésétől sem riadna vissza, ám ha ez megtörténik, az F1 elveszíti egyik legendáját.
Persze semmi komolyra nem kell gondolni, csupán arról van szó, hogy az Alpine ügyevezetői jogkör nélküli igazgatójaként tevékenykedő
Alain Prost nem fog többet Forma-1-et nézni, ha jönnek a fordított rajtrácsos versenyek.
„Boldogan próbálok ki dolgokat, amennyiben lehetséges, de meg kell érteni, hogy miért van szükség ezekre a döntésekre, mi az oka – nyilatkozta az Alpine honlapjának. – A Forma-1-nek bizonyos szempontból meg kell őriznie a tradíciókat, ami azt jelenti, hogy továbbra is az autósport csúcsának kell maradnia. Meg kell értenünk, hogy a legjobb csapatnak kell nyernie, mert ez a Forma-1 szellemisége."
„Ott van például a fordított rajtrács ötlete.
Én utálom ezt. Utálom. Ha bevezetik a fordított rajtrácsot a Forma-1-ben, szerintem én kiszállok a sportból, mivel szerintem ez a legrosszabb, amit a Forma-1-gyel tehetnek.
Inkább domináljon egy csapat, mert ők végezték a legjobb munkát, minthogy ez legyen. De nyitott vagyok, ugyanakkor a tradíciókhoz is ragaszkodom."
A négyszeres világbajnok Prost tehát Toto Wolffal, a Mercedes csapatfőnökével ért egyet. Az osztrák üzletember ugyancsak úgy véli, hogy az F1-nek teljesítményalapúnak kell maradnia, ebbe pedig nem fér bele az, hogy valaki azért induljon jó helyről egy versenyen és esetleg végezzen az élen, mert az időmérőn rosszabbul szerepelt, mint a többiek.
A legendás francia pilóta ugyanakkor nem minden újítást ellenez, a pontrendszer átalakítását (2010 óta az első tíz kap pontot, míg korábban az első nyolc, még régebben pedig csak az első hat kapott, ráadásul jóval kevesebbet) is elfogadta. „Amiatt sem voltam boldog, mert így nagyon nehéz összehasonlítani a jelent a múlttal, másfelől viszont emlékszem, hogy 1982-ben mindannyian nagyjából öt futamot fejeztünk be az évben, annyira gyenge volt a megbízhatóság, ez most viszont fantasztikus. Amennyiben ma is csak az első hat kapna pontot, lehet, hogy egyes csapatok sosem végeznének pontszerző helyen, így bizonyos módon alkalmazkodni kell."
Míg Prost és a Mercedes csapatfőnöke hallani sem akar a fordított rajtrácsról, addig Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke támogatja azt.
A svájci-olasz amellett, hogy az egyik legnagyobb pártfogója a főként utánpótlás sorozatokban használt megoldásnak, más ötletekre is nyitott. „Összességében szerintem pozitívnak kell ítélnünk a sprintfutamos hétvégéket. Hogy miként javíthatnánk rajta? Nyilván vannak ötletek, mint például a fordított rajtrács. Ha nem ez, akkor majd felvetődnek más ötletek az F1-es bizottság ülésén az F1, az FIA és a csapatfőnökök között. Én teljesen nyitott vagyok. Őszintén mondom, hogy az eddigieket pozitív kísérletként kell értékelnünk, amin lehet javítani. Lássuk, hogy lesznek-e jobb ötletek annál, mint amit én javasoltam."