A rossz rajttal azonban csak egy, legfeljebb két pozíciót veszített, amennyiben Norris első sikánban ellene intézett támadását, majd a második sikánban történt előzését is ennek tudjuk be. A Mercedes és a McLaren mindkét sikánban összeért, ami után a két Lesmóban Bottas szemmel láthatóan küzdött a W11-essel. Stroll és Ricciardo emiatt tudták megelőzni. A rádióban defektre panaszkodott, de mint kiderült, minden gumija ép volt, úgyhogy ő és a csapat továbbra is keresi az autó furcsa viselkedésének okát.
„A verseny utáni megbeszélésen semmilyen nyilvánvaló okra nem bukkantunk. Két koccanásom is volt, az egyik a kettes, a másik, egy kicsivel nagyobb pedig az ötös kanyarban, de az sem volt egy nagy ütközés. A hatos kanyarban a külső íven voltam, az autó egy kicsit alulkormányzott lett, majd a hetes kanyarban már nagyon az volt. Olyannyira, hogy azt hittem, defektet kaptam.
A hetes kanyarból kifelé ezután egy kicsit jobbra, majd balra húzott a kocsi. Nem érződött úgy, hogy minden rendben lenne vele.
A nyolcas kanyar felé menet meg voltam győződve arról, hogy defektem van. Biztosra akartam menni, hogy a nyolcasból már jól jöjjek ki, ezért korábban elemeltem a lábam a gázról. Utána az autó helyrejött és ezután jól viselkedett."
Bottas elképzelhetőnek tartja, hogy a gumijával szedett össze valamit, de azt sem zárja ki, hogy rövid időre a koccanástól kezdett el furcsán viselkedni az autója.