A McLaren után a Ferrari is megerősítette, hogy megállapodtak a Forma-1 jogtulajdonosával, a Liberty Mediával, ennek értelmében legalább 2025-ig folytatják a versenyzést a világbajnokságban. A Ferrari a mezőny egyetlen csapata, ami eddig minden szezon során rajthoz állt, a szeptemberi Toszkán Nagydíjon gyártóként az 1000. versenyükre készülnek a mezőnyben.
A megállapodás fontos fejlemény, mert a Forma-1 üzleti ügyeiben mindig a Ferrari jelenti a mérleg nyelvét, ha az olasz gyártóval sikerül egyezségre jutni, az a többi csapat elköteleződését is felgyorsítja. A világhírű márka ezt gyakran ki is használja, a mindenkori cégvezetés rendszeresen fenyegetőzik azzal, hogy a Ferrari kiszáll az F1-ből, de ez most sem történt meg.
A szerződés részletei természetesen nem nyilvánosak, de korábbi nyilatkozatok alapján sejthető, hogy a Ferrari továbbra is kiemelt anyagi juttatásokban részesül és valamilyen formában megtartották a szabályokra vonatkozó vétójogukat is. Louis Camilleri, a Ferrari vezérigazgatója megerősítette, hogy a szerződés a következő 5 évre szól.
Ez fontos lépés a sportág stabilitásának és fejlődésének biztosítása érdekében.
„Erős meggyőződésünk, hogy az FIA-val és a Liberty Mediával fennálló együttműködésünk még vonzóbbá és látványosabbá teszi, miközben a sportág a legmagasabb szintű technológiai kihívás marad” – utalt a cégvezető a 2022-től életbe lépő új technikai szabályokra.
„A versenyzés a Ferrari DNS-ében van és nem véletlen, hogy a Scuderia az egyetlen csapat, ami mindegyik Forma-1-es világbajnokságban részt vett, ezáltal szerves és kulcsfontosságú szerepet játszott a sportág sikerében, napjainkban, a múltnak és mindenekelőtt a jövőben is.”
Ez az első kereskedelmi megállapodás, ami Bernie Ecclestone távozása óta létrejön a csapatok és a jogtulajdonos között. A Liberty Media nem a brit üzletemberre jellemző, „oszd meg és uralkodj” elven egyeztetett, Chase Carey elnök-vezérigazgató kiemelte, hogy elismerik a Ferrari jelentőségét, de így is sportszerűbb és fenntarthatóbb egyezmény jött létre.
„A Scuderia Ferrari és az F1 már 1950 óta kéz a kézben jár és örülünk, hogy ez a kapcsolat még sokáig fennmarad, mivel ez a sportág DNS-nek része. Az új Concorde-szerződés kidolgozása során képesek voltunk elismerni a Ferrari konstruktív szerepét, de mindig is arra törekedtünk, hogy a motorsport csúcsa igazságosabb és fenntarthatóbb legyen. Most adottak a feltételek, hogy az F1 még látványosabb és vonzóbb legyen a sportág iránt rajongó szurkolók milliói számára.”
Üdvözölte a megállapodás tényét Jean Todt, az FIA elnöke is,
aki korábban a Ferrari csapatfőnökeként és általános vezérigazgatójaként is dolgozott. A francia sportdiplomata kiemelte, hogy a szerződés háromoldalú, és biztosítja a sportág stabil jövőjét. „Ez a motorsportok csúcsa, és természetes, hogy minden idők legsikeresebb csapata, ami mindig is az egyik főszereplő volt, az is maradjon még hosszú évekig” – jelentette ki.
A McLaren és a Ferrari mellett a manapság nem igazán sikeres, de szintén történelmi jelentőségű csapat, a Williams is bejelentette, hogy folytatja a bő 40 éve megkezdett szereplését a Forma-1-ben.
„Az új Concorde-szerződés jelentős előrelépés a Forma-1-nek és a Williamsnek is. A sportág egyik leghosszabb ideje működő csapataként örömmel látjuk, hogy megerősítették a Forma-1 jövőbeli, a versenyzés következő korszakába vezető irányát. Az elképzeléseink összhangban vannak a Liberty Mediával azzal kapcsolatban, hogy a versenyek szorosabb és izgalmasabbak lesznek az új szabályok, valamint a bevételek egyenlőbb elosztása és a sportág történetében először megjelenő költségplafon révén. A megállapodás jelentős mérföldkő a Forma-1 fejlődése érdekében és nagy lehetőséget jelent a Williams számára is, hogy ismét elinduljon az élmezőny felé” – kommentált Claire Williams csapatfőnök-helyettes.