Nem is olyan régen még a Japán Nagydíj volt az egyetlen ázsiai futam az F1-es versenynaptárban, majd jött a malajziai verseny 1999-ben, 2004-ben pedig megrendezték az első futamot a világ legnépesebb országában, Kínában. A száguldó cirkusz már Bernie Ecclestone ideje alatt is próbált nyitni az ázsiai piac felé, 2010-ben jött az első Koreai Nagydíj, ez azonban hamvába holt kísérlet volt, és csak 4 rendezést élt meg. A Liberty Media egyik fő törekvése is az, hogy a világon minél több helyre eljuttassa a versenyeket, az ázsiai piac pedig nekik is vonzó, 2020-ban jön az első Vietnámi Nagydíj, ezzel együtt azonban nem tettek le arról, hogy Kínában még egy futam legyen.
Jövőre rendezik a 15. Kínai Nagydíjat, amely a száguldó cirkusz történetének 1000. versenye is lesz egyben. Murray Barnett, az F1 globális szponzorációért és reklámkapcsolatokért felelős szakembere a Racer.com-nak nyilatkozva elárulta, hogy
az F1 iroda nyitását tervezi Pekingben, ez azonban nem minden, a jövőben nem zárkózna el attól, hogy két kínai futam legyen a versenynaptárban.
„Imádnánk, ha lenne egy második kínai futam is – mondta Barnett. – Valószínűleg nem rövid távon, elnézve, hogy mennyire zsúfolt a versenynaptár, de
mindenképpen szeretnénk kidolgozni, hogy miként lehetne még egy kínai verseny.
Különböző dolgokat vizsgálunk, hogy nagyobb érdeklődést váltsunk ki helyi szinten. Nem lehet, hogy csak a sanghaji futam három napja alatt legyünk itt."
A Kínában tapasztalható érdeklődés ugrásszerű növekedését nagyban segítené egy kínai pilóta. A közeljövőben
a legnagyobb esélye a száguldó cirkuszba lépni a nemrég a Renault juniorprogramjába felvett Guanyu Zhou-nak lehet.
„Szeretnénk, ha eljutna az F1-be. Ez elsősorban a csapatokon múlik, de szerintem még ők is felismerik, hogy milyen fantasztikus lehetőségeket rejt a kínai piac. Soha nem lehet tudni, talán hamarosan az F1-ben láthatjuk."
Az F1 elnök-vezérigazgatójaként töltött utolsó hónapjaiban Bernie Ecclestone még elintézte, hogy a naptárba 2014-ben bekerülő Orosz Nagydíj a jelenlegi helyszínek között az egyik leghosszabb, 2025-ig szóló szerződéssel rendlekezzen – derült ki Szergej Vorobjov, a verseny promótere által a Racefansnek adott interjúból. „Elkezdtünk beszélgetni a hosszabbításról Bernie-vel, ő pedig segített orosz szponzorokat találni az eseményhez.
Az Orosz Nagydíjat a VTB és a Lukoil támogatja, Bernie javasolt egy mindenki számára előnyös módot.
Nem vagyok abban a helyzetben, hogy ennél mélyebben belemenjek a dolgokba, de ő volt az, aki segített hatékonyabbá tenni a megállapodást."
A hosszabbítást 2017 márciusában, már a Liberty vezetése alatt jelentették be, Vorobjov pedig elmondta, hogy noha Ecclestone érdemei elévülhetetnek az Orosz Nagydíj létrejöttében és 2025-ig szóló jövőjének biztosításában, a Libertyvel is konstruktív a kapcsolatuk, és elégedettek azzal, ahogy az F1 új tulajdonosa kezeli a versennyel felmerülő mindennapos megoldanivalókat.
Vorobjov kiemelte, hogy Ecclestone-nal mindig közvetlenül, a nyilvánosság kizárásával tárgyalhattak, ezt pedig a Liberty Mediával is szeretnék így tenni. Mindezt arra mondta, hogy
egyre nagyobb az elégedetlenség a növekvő rendezési díjak miatt a promóterek között, akik összefogást sürgetnek egymással a Liberty ellen.
Vorobjov azt mondta, ők nem kívánnak ebben részt venni, ha valami problémájuk van a saját rendezési díjukkal kapcsolatban, azt a nyilvánosság kizárásával fogják megbeszélni a Libertyvel.