Másodszorra sem sikerült kiemelni az AirAsia törzsét

Members of the Indonesian Navy prepare equipment to be lowered into the water from the vessel KRI Banda Aceh to conduct operations to lift the tail of AirAsia flight QZ8501 in the Java Sea on January 9, 2015. Ping signals from the black box data recorders
Az indinéz haditengerészet búvárai készülnek a merülésre.
Vágólapra másolva!
A szombati kudarc után vasárnap újra megpróbálták kiemelni a tengerből az AirAsia szerencsétlenül járt gépének a törzsét, de most sem sikerült: ezúttal a sodrony szakadt el, mikor a roncs már éppen elérte a felszínt.
Vágólapra másolva!

Az indonéz mentőalakulatok azt tervezték, hogy a felszínre emelik, majd egy hajóhoz erősítik a 13 méter hosszú roncsdarabot. Szombaton azért vallottak kudarcot, mert a roncs egyik éles része átvágta a kötelet, amely egy hatalmas ballonhoz erősítette.

Vasárnap már elérte a felszínt a roncsdarab, amikor a sodrony elszakadt – számolt be a CNN amerikai hírtelevízió a kutató-mentő ügynökség egyik vezetőjére hivatkozva.

Az indinéz haditengerészet búvárai készülnek a merülésre. Forrás: AFP/PooL/Adek Berry

Eddig hetven holttestet emeltek ki

A QZ8501-es járat december 28-án zuhant a Jávai-tengerbe, 162 emberrel a fedélzetén. Eddig hetven holttestet emeltek ki, illetékesek szerint a hiányzó áldozatok valószínűleg a törzsrészben vannak.

Ezt e feltételezést erősíti, hogy amikor a törzset vasárnap a felszínre emelték, egy holttest megjelent a vízben, amelyet a búvárok kiemeltek.

Szakértők tanulmányozzák a fekete dobozokat Forrás: MTI/EPA/Bagus Indahono

Javul az idő

Az elmúlt napokban a búvárok nem tudtak leereszkedni a roncsba az erős áramlatok és a rossz látási viszonyok miatt. Vasárnapra viszont javult az idő.

A vizsgálatot végzők közben folyamatosan elemzik a gép fekete dobozait, hogy kiderítsék a tragédia okát. Szakértők úgy vélik, hogy a gép viharba került, ezért zuhant le.