Karácsony Gergely csődbe viszi Budapestet: most hatmilliárdot akar kidobni az ablakon

Este, Budapest, főváros, kivilágítás, fények, közvilágítás, karácsony, december, 2021.12.28., Lánchíd, Parlament, országház
Lánchíd, Parlament, országház
Vágólapra másolva!
Karácsony Gergely óriási felhajtás közepette átadta a még el sem készült Lánchidat - a buszok, a taxik és a motorosok, valamint a kerékpárosok számára. Nemcsak az autósokat, még a gyalogosokat sem engedik azonban fel a hídra. Ezzel a baloldali főpolgármester simán kidob hatmilliárdot az ablakon: ugyanis megszegi a kormánnyal kötött megállapodást. Nemcsak a Lánchíddal vannak gondok, nemrégiben ugyanis átadták a Blaha Lujza teret, de a beruházás ott is drágább lett, rosszabb a tervezettnél, és még csúszott is.
Vágólapra másolva!

Három év sem volt elég a Karácsony Gergely vezette fővárosnak a Blaha Lujza tér normális felújításához. A beruházás a korábbi, Tarlós István főpolgármester által kidolgozott tervhez képest

400 millió forinttal drágább lett, viszont csökkentett műszaki tartalommal valósult meg - vagyis nem csináltak meg mindent, ami a tervben volt.

Ha ez nem lenne elég,

Karácsony most éppen azzal ingerli a budapesti autósokat, hogy száműzte őket a Lánchídról, azt kizárólag a buszok, taxik és kerékpárosok használhatják.

Karácsony Gergely a hivatalba lépése óta egyetlen önálló fővárosi beruházást sem tud felmutatni, amikor pedig belenyúlnak a korábbi városvezetés által előkészített felújításokba, akkor azzal csak ártanak az adott projektnek.

Ötmilliárddal többe kerül a Lánchíd felújítása

Mint arról az Origo korábban beszámolt, múlt péntek délután részlegesen megnyitották a forgalom előtt a Lánchidat, de Karácsony Gergely főpolgármester győzelmi jelentése, miszerint az eredeti ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül halad az átkelő felújítása, több okból sem felel meg a valóságnak.

A BERUHÁZÁS ÖTMILLIÁRD FORINTTAL DRÁGÁBBAN, CSÖKKENTETT MŰSZAKI TARTALOMMAL ÉS JELENTŐS IDŐBELI CSÚSZÁSSAL VALÓSUL MEG.

Az eredeti tervekhez képest – amiket a Tarlós István vezette korábbi fővárosi önkormányzat által kiírt közbeszerzés tartalmazott – a Váralagutat és a Széchenyi István teret nem újították fel. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint

PÉNTEKTŐL CSAK A BKK JÁRATAI, A TAXIK, A KERÉKPÁRRAL, A MOTORKERÉKPÁRRAL ÉS A SEGÉDMOTOROS KERÉKPÁRRAL KÖZLEKEDŐK HASZNÁLHATJÁK A HIDAT.

Az egyéni gépjárművel közlekedők nem hajthatnak fel az átkelőre, őket behajtani tilos tábla figyelmezteti erre. A közlemény kitér arra is, hogy

A LÁNCHÍD A TELJES ÁTADÁSÁIG MUNKATERÜLET, A KIVITELEZÉS TÖBBEK KÖZÖTT A JÁRDAÉPÍTÉSSEL FOLYTATÓDIK, EZÉRT GYALOG CSAK A FELÚJÍTÁS KÖVETKEZŐ SZAKASZÁNAK BEFEJEZÉSE UTÁN, VÁRHATÓAN 2023 ŐSZÉN LEHET ÁTKELNI A HÍDON.

A végleges forgalmi rendről 2023 nyarán születik majd csak döntés. Karácsony kijelentése, miszerint az „az eredeti ütemtervnek megfelelően és költségkereten belül halad a Lánchíd felújítása", azért is hazugság, mert a főpolgármester megfeledkezett említést tenni arról a tényről, hogy valójában

MÁSFÉL ÉVES CSÚSZÁSSAL ÉS TÖBB MINT ÖTMILLIÁRD FORINTTAL DRÁGÁBBAN VALÓSUL MEG A BERUHÁZÁS.

Sőt, a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési bírságot is kapott a projekt miatt.

A főváros nem tartja be a kormánnyal kötött megállapodást

Karácsony Gergely főpolgármester a Lánchíd részleges megnyitását beharangozó novemberi Facebook-posztjában azt írta, „Budapest élhető, otthonos jövőjét" tartja szem előtt, és úgy látja helyesnek, ha egy bő féléves tesztidőszak után a fővárosiak dönthetnek majd arról, hogy a jövőben használhatják-e az autósok a hidat. Karácsony azonban következetesen elfelejti hozzátenni, hogy

A FŐVÁROSI ÖNKORMÁNYZAT MEGÁLLAPODOTT A KORMÁNNYAL: A HATMILLIÁRDOS ÁLLAMI TÁMOGATÁS FELTÉTELE, HOGY A GÉPJÁRMŰFORGALOM TELJES VAGY RÉSZLEGES KORLÁTOZÁSA NE HALADJA MEG A 18 HÓNAPOT.

A rosszul ütemezett és elhúzódó felújítások, a pesti rakpart lezárása és a dugódíj lebegtetése után tehát újabb dimenzióba lépett a fővárosi autósüldözés, és

KARÁCSONY GERGELY INKÁBB LEMONDANA HATMILLIÁRD FORINTRÓL ANNAK ÉRDEKÉBEN, HOGY ELDÖNTHESSE, KI HAJTHAT ÁT AZ ORSZÁG EGYIK JELKÉPÉNEK TARTOTT LÁNCHÍDON.

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Ezzel a saját szavát és vállalását is megszegi a főpolgármester, hiszen korábban aláírta azt a határozatot, amely szó szerint úgy fogalmaz: támogatja, hogy Budapest Főváros Önkormányzata a Széchenyi Lánchíd és a budai Váralagút teljes körű rekonstrukcióját egy időben, a fővárosi közlekedés lehető legkisebb korlátozásával és a műszakilag lehetséges leggyorsabb ütemezéssel valósítsa meg, azzal, hogy a gépjárműforgalom ezen közúti szakaszon való teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónap időtartamot. A határozat a Magyar Közlönyben is megjelent.

A hídról tavaly júniusban tiltották ki az autósokat, akkor még azt ígérték, 2022 decemberében visszatérhetnek rá.

Sőt, amikor idén októberben visszahelyezték a kőoroszlánokat, a sajtóeseményen szintén elhangzott, hogy a vállalt határidőre, december közepére vissza fogják tudni engedni a gépjárműforgalmat a hídra. Láng Zsolt, a Közép-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos a Világgazdaságnak csütörtökön azt mondta:

Emlékezetes, hogy a 2019. októberi önkormányzati választások után hatalomra került baloldali vezetés és Karácsony Gergely új főpolgármester

FELRÚGTA A LÁNCHÍD FELÚJÍTÁSÁRA MÁR ELFOGADOTT PÁLYÁZATI KIÍRÁST,

és előbb megpróbált alacsonyabb árat elérni a kivitelezőknél, ám ez a szándéka kudarcba fulladt, ami azzal járt, hogy az idő elteltével a korábban kiírt tender érvénytelenné vált. Ezek után a városvezetés részéről elkezdődött a szokásos, kormányt támadó kommunikációs offenzíva. Karácsonyék arról beszéltek, hogy a kabinet nem ad elég pénzt a Lánchíd felújítására, míg a kormány azt kifogásolta: a fővárosi vezetés úgy kér több pénzt, hogy nem is ismeri a várható költségeket, hiszen ekkor már új közbeszerzést kellett elrendelni. A felújítási munkálatokat végül másfél éves késéssel, 2021 tavaszán tudták csak elkezdeni, mivel

A BALOLDALI VÁROSVEZETÉSNEK FÉL ÉV KÉSLEKEDÉS UTÁN SEM SIKERÜLT SZABÁLYOS TARTALMÚ KÖZBESZERZÉST KIÍRNI.

A Közbeszerzési Hatóság 2020 augusztusában tartalmi hibák miatt visszadobta a dokumentumot, így a BKK igazgatóságának módosítania kellett azt.

Ez egy kampányfotózás. Karácsony csak azért vitt fel néhány autót a hídra, hogy azt próbálja bizonyítani, egy autó nagyobb, mint egy bicikli Forrás: Metropol

Ötmilliárddal emelkedett a felújítás költsége

Korábban, még 2020 decemberében Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ akkori vezérigazgatója cáfolta a fővárost, amikor egyértelművé tette: nem igaz, hogy a Lánchíd felújítására kedvezőbb ajánlatot kapott a főváros,

AZ ÁR UGYANIS NEM CSÖKKENT, HANEM NŐTT, 5 MILLIÁRD FORINTTAL.

Autóklub: Budapest nem engedheti meg magának, hogy autóval ne lehessen átkelni a Lánchídon

– hangzott el az M1 aktuális csatorna szombati műsorában. A műsorban Kovács Kázmért, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnökét kérdezték, aki azt mondta, a közlekedéssel összefüggő problémákat mindenki megérzi, és

Az elnök azt mondta, bíznak abban, hogy a főváros rájön,

MINDEN ILYEN "KÍSÉRLETEZGETÉS" KONTRAPRODUKTÍV, MERT ELLENTMOND A VÁROSZÖLDÍTÉSI TERVEKNEK. AZ AUTÓSOK EGY BUDAPESTI HÍD LEZÁRÁSÁVAL KÖRÜLBELÜL 30 EZER KILOMÉTERREL TÖBBET KÉNYTELENEK AUTÓZNI

- fűzte hozzá.

A FOLYTATÁSÉRT LAPOZZON!