Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Kiderült, milyen borászati termékeket kedvelnek leginkább a magyar fiatalok

Magyar Bormarketing Ügynökség
Buborékok nyara
pezsgő
alkohol
Több mint 150 magyarországi borász csatlakozott a „Buborékok nyara” kampányhoz
Vágólapra másolva!
A magyar fiatalok a pezsgőt és a habzóbort részesítik előnyben a borászati termékek közül – derült ki a Magyar Bormarketing Ügynökség online felméréséből. A szervezet most zárult első országos kampányának, a Buborékok nyarának középpontjában a fiatalokban, a bor alapú italokkal kapcsolatos előítéletek eloszlatása, a bor friss és innovatív arcának megmutatása állt.
Vágólapra másolva!

Több mint 150 magyarországi borász csatlakozott a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) „Buborékok nyara" kampányához idén nyáron. Az Y- és Z-generáció körében a kulturált borfogyasztást népszerűsítő kezdeményezés célja volt, hogy mind fogyasztói, mind termelői oldalon erősítse a fiatalok bevonását, a hazai borágazat helyzetének javítása érdekében. A „buborékos" kampány a fröccs- és pezsgőkultúrát juttatta el a fiatalokhoz idén nyáron.

A kampány során, közel másfélezer fiatal válaszadó véleményén alapuló közösségimédia-kutatás is zajlott a bor és boralapú italok kedveltségéről.

E szerint a hazai fiatalok kedvence a pezsgő és habzóbor, a válaszadók közel 40 százaléka nyilatkozott így. Második lett a fröccs, ezt minden harmadik megkérdezett sorolta saját ízlése szerint az első helyre, a harmadik pedig a bor- és pezsgőkoktél lett. Ezzel összhangban a nyári hónapokban négy új bor- és pezsgőkoktélt, valamint – DJ Jauri és társasága segítségével – egy új fröccstípust (Fless néven) is megalkottak.

„A bor nemzeti identitásunk része. A borfogyasztók társadalma idősödik, a fiatalok részéről alacsony szintű az utánpótlás, ők ezért kiemelten fontos célcsoportnak számítanak, elsősorban őket kell elérnünk üzeneteinkkel. Az alkoholpiacon jóval aktívabban vannak jelen a sör-, vagy rövidital-fogyasztók. Ma nagyjából 40 százalék a sör, 30 százalék a tömény italok, és csak 23 százalék a bor részaránya. Ezzel párhuzamosan globálisan zajlik a kulturált borfogyasztás terjedése. A borfogyasztás népszerűsítése ezért itthon is annak mértékletes, kulturált és tudatos formájára vonatkozik" – mondta Rókusfalvy Pál, bormarketingért felelős kormánybiztos.

Pusztai Anita marketingigazgató hozzátette:

Több mint 150 magyarországi borász csatlakozott a „Buborékok nyara” kampányhoz Forrás: Krisztian Bodis/Magyar Bormarketing Ügynökség/

A fiataloknak a borban rejlő innovációt, mint lehetőséget bemutató kampány hirdetései a nyári időszakban több mint 5 millió fogyasztót értek el, akik több mint 40 millió alkalommal találkozhattak az MBÜ digitális és közösségimédia-felületein.

A közösségi és hagyományos médiában, óriásplakáton, influencerek bevonásával és online hirdetések formájában megvalósult kampány egyik legfőbb célja a fiatalokban élő, borral kapcsolatos előítéletek lebontása volt; kiemelt cél volt, hogy az Y- és Z-generáció nyelvi eszközeivel, célcsoport releváns felületeken és marketingeszközökkel közvetítsék az üzeneteket. A kampány kóstoltató Buborék busza több mint 250 ezer fiatalhoz hozta közelebb a borkultúrát a nyári bor- és zenei fesztiválokon, amelyhez hatékony erősítés volt az, hogy az aktivitásokban, PR-kampányban több ismert, fiatal zenész is részt vett, akik online videókban mutatták be a borok és pezsgők iránti vonzódásukat:

„Izgalmas volt részt venni a kampányban, hiszen jobban megismerkedhettem a pezsgők és borok világával. Véleményem szerint a jó bor sosem megy ki a divatból. Én jobban szeretem a vörös és habzóborokat, de egy fröccsnél, vagy egy kellemes borkoktélnál nincsen jobb választás egy nyári meleg napon" – mondta Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana énekesnője.

A kampány hirdetései a nyári időszakban több mint 5 millió fogyasztót értek el Forrás: Magyar Bormarketing Ügynökség

„A kampány ideje alatt alkalmam nyílt megkóstolni a Buborékok nyara összes koktélját, és be kell vallanom, nekem a Zöld terroir jött be a legjobban. Mindenkinek ajánlom, hogy kísérletezzen a borkoktélokkal és pezsgőkkel, mert mindig finom a fröccs, de van, amikor jobban esik egy jéghideg koktél" – javasolja Dj Jauri, aki nevéhez kötődik a kampányban létrehozott új fröccs, ami egy kellemes, bozdaszörpös-málnás ízvilágú, szolid ital.

Vitáris Iván, az Ivan & the Parazol énekese hangsúlyozta:

A „Buborékok nyara" kampány zárásra a Budapest Borfesztiválon került sor, ahol az MBÜ standján is a buborékok világát, a hazai pezsgőket és a friss, könnyed borstílusokat, borkoktélokat, valamint az elmaradhatatlan fröccsöt kínálták az érdeklődőknek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről

Választások - 2024. június 9. Helyi önkormányzati választások,
Nemzetiségi önkormányzati választások
és Európai parlamenti választás
Tovább a választási hírekhez