Többet költenek a nagy olajcégek az energiaátállásról való beszédre, mint magára az átállásra

olajembargó illusztráció, Olaj, olajembargó, ipar, olajfinomítás, olaj- és gázfinomító, csővezeték, olajtartály
The oil pumping units by lakeside sunrise.
Vágólapra másolva!
A világ öt legnagyobb olajipari vállalata arányaiban többet költ a klímaváltozással kapcsolatos kommunikációra, mint az energiaátállással összefüggő beruházásokra – derül ki egy friss összesítésből.
Vágólapra másolva!

Egy nemrég közreadott jelentés összesítette, hogy a világ öt legnagyobb olajipari cége mekkora összeget fordít az energiaátállásra, illetve a klímaváltozással összefüggő kommunikációra. Az InfluenceMap nevű brit székhelyű nonprofit szervezet arra jutott, hogy

az energiaóriások arányaiban többet költenek kommunikációra, mint magára az energiaátállásra

– írja a 24/7 Wall St.

A kutatás szerint ugyanis ezek a cégek a kommunikációs költségvetésük nagyobb hányadát fordítják a klímaváltozással kapcsolatos kommunikációra, mint amekkora arányt a tőkebefektetéseikből a megújuló energiaforrásokra költenek.

Az elemzők a BP, a Chevron, az Exxon Mobil, a Shell, valamint a TotalEnergies több mint 3400 közösségi média bejegyzését elemezték 2021-ből (a tévéreklámok ebben nem voltak benne). Az elemzők megállapítása az, hogy az öt óriás által kiadott kommunikációs anyagok 60 százaléka a zöld átállással, illetve valamilyen formában a klímaváltozással foglalkozott.

A legnagyobb olajcégek többet foglalkoznak a kommunikációval, mint az energiaátállással Forrás: Sputnik via AFP/Maksim Bogodvid

Az is kiderült, hogy 2021-ben az öt nagyvállalat összesen mintegy 750 millió dollárt költött a klímaváltozással összefüggő kommunikációra.

Ez az 1,2 milliárd dollárra becsült éves kommunikációs költségvetésük nagyjából 62 százaléka volt.

Ez pedig arányaiban sokkal alacsonyabb, mint amennyit ezek a cégek a tőkebefektetéseikből az energiaátállásra fordítottak.

Ezek ugyanis a tavalyi, 87-96 milliárd dolláros összes beruházás mintegy 12 százalékát tették csak ki.

Az egyes vállalatok előrejelzései alapján a Shell idén a 23-27 milliárd dolláros beruházási költségvetésének 10 százalékát fordítja majd megújuló energiára. Az Exxon mobilnál ez 8 százalék, a TotalEnergies esetében 25 százalék, a BP-nél 17 százalék, a Chevronnál pedig 5 százalék.