Eláruljuk, mire utal valójában a Vodafone-név

népszerű márkák galéria, vodafone
09 May 2018, Germany, Duesseldorf: The Vodafone logo in front of the headquarters of Vodafone Germany. Vodafone plans to buy large parts of the British broadband provider Liberty Global, among them the German cable network operator Unitymedia. According to Vodafone, the two companies agreed on a buying price of 18.4 billion euros. Photo: Federico Gambarini/dpa
Vágólapra másolva!
A brit távközlési társaságnak rövid, de annál mozgalmasabb története van.
Vágólapra másolva!

Nagy figyelmet kapott a napokban a hír, hogy a magyar állam a 4iG céggel közösen megvásárolja a Vodafone hazai vállalatát, mégpedig 1,8 milliárd euróért, vagyis jelenlegi árfolyamon 715 milliárd forintért.

Kevesen ismerik ugyanakkor az anyacég történetét, pedig az mindössze 37 év alatt futott be fényes globális karriert - írja a Promotions.hu. Ma már a világ legnagyobb távközlési szolgáltatója a bevétel alapján, és több százmillió ügyféllel rendelkezik.

Elődje, a Racal Telecom 1982-ben szerzett engedélyt az Egyesült Királyságban mobilszolgáltatások nyújtására, ám ténylegesen csak három évvel később kezdte meg ilyen irányú működését. 1990-re viszont már félmillió ügyfelet szerzett magának.

A Vodafone márkanév egy egyszerű szóösszetétellel keletkezett Forrás: AFP/Federico Gambarini

A Vodafone márkanév minden országban jól hangzik, egyébként egy egyszerű szóösszetétellel keletkezett. A VOice DAta FONE (összevonva: Vodafone) arra utal, hogy mobiltelefonos hang- és adattovábbítási szolgáltatásokkal foglalkoznak.

A cég az 1985-ös induláskor a Racal-Vodafone Ltd. nevet viselte, és csak 1991-ben változtatta egyszerűen Vodafone-ra, miután leválasztották működését a Racalról. A Racal egyébként 1950-ben született meg, és a nevét a két alapítójáról, RAymond Brownról és George CALder Cunninghamről kapta. A színük a vörös-fehér volt, ezt használja a mai napig a Vodafone is.

A birt óriáscég 1999-ben nyerte el azt a koncessziós szerződést Magyarországon, amelynek alapján még abban az évben meg is indította a szolgáltatást. Nálunk 2002-re érték el a félmillió ügyfelet, 2021-ben pedig a második helyre léptek előre, aktív előfizetői számukat tekintve megelőzve a ma már Yettel nevet viselő Telenort.