Két Szergej száguldott át a Duna legújabb vasúti hídján

Szergej száguldott át a Duna legújabb vasúti hídján
Vágólapra másolva!
Az új vasúti Duna-híd projektje rövidesen a végéhez ér, elvégezték a dinamikus próbaterhelést a pályaépítést végző V-Híd Zrt. mozdonyaival a Duna Aszfalt generálkivitelezésében megvalósuló projektben - írja a magyarepitok.hu.
Vágólapra másolva!

Augusztus 3-án lezajlott a Déli összekötő vasúti híd dinamikus próbája. A projektben a híd leromlott állapotú felszerkezeteit cserélték, és egy új harmadik felszerkezettel bővítették azt. Tekintettel a vasútvonal kulcsfontosságú szerepére (a híd a MÁV Zrt. 1-es számú Budapest−Hegyeshalom vasútvonalán található) a kivitelezés ideje alatt a vasúti forgalom egy vágányon folyamatosan üzemelt.

A vasúti híd dinamikus próbaterhelése Forrás: Magyar Építők

A dinamikus próbaterhelést a V-Híd Zrt. 2 darab, egyenként 116,5 tonna tömegű M62-es sorozatú mozdonyával (becenevén: Szergej) végezték.

Szergej átszáguldott a Duna legújabb vasúti hídján Forrás: Magyar Építők

Felszerkezetenként 510 méter hosszú, sínkörülöntéses technológiájú, a csatlakozó szakaszokon 300-300 méter hosszban 60-as rendszerű hézagnélküli pálya épült. A harmadik, utolsó hídszerkezeten a vágány fektetése a jelenlegi nyári szezonban 21 vágányzári napot vett igénybe, melyet két hét előkészítő munka előzött meg.

A sikeres dinamikus próbaterhelést követően a forgalom felvétele kedden megtörtént.

A következő 2 hetes vágányzári időszakban a korábban elkészült hídszerkezetekhez kapcsolódó végleges pályageometria kialakítására kerül sor.

A dinamikus próbaterhelést a V-Híd Zrt. 2 darab, egyenként 116,5 tonna tömegű M62-es sorozatú mozdonyával (becenevén: Szergej) végezték Forrás: Magyar Építők

A V-Híd Zrt. feladata továbbá a felsővezetékhálózat és a biztosítóberendezés kiépítése, a közművek kialakítása, a zaj- és rezgésvédelem biztosítása. A híd pesti és budai hídfőjénél álló őrbódékat elbontották, helyükre újakat építenek, melyek tartószerkezeti munkáit már befejezték, és teljeskörűen tervezetten szeptemberre készülnek el.

Szergej a vasúti hídon Forrás: Magyar Építők

A dinamikus mérések során a két összekapcsolt Szergej különböző sebességgel haladt végig a hídon: 5, 20, 40, 60 és 80 kilométer/órával egyszer oda, egyszer vissza.

A folyamatba egy fékezési szakaszt is építettek, melynek során a járművek a híd közepéig elérhető maximális sebességnél hirtelen fékeztek,

majd újraindultak.

A dinamikus próbaterheléssel lezárult a közel 3 éve tartó látványos kivitelezési időszak.