2022. április 1-jétől a Revolut már nem fér hozzá a helyi HUF fizetési rendszerekhez. Ennek következtében a helyi számlaadatok, amelyeket a helyi HUF pénznemben történő fizetések fogadására használtak az ügyfelek, többé nem lesznek elérhetők.
Mostantól kezdve a fizetések fogadásához az LT-vel kezdődő IBAN (nemzetközi bankszámlaszám) számlaszámot kell használni, melyet az applikáció kezdőképernyőjén látható „Számlák" menüpontban lehet megtalálni, ha az egyenleg melletti ország szimbólumra koppint az ügyfél - írja ügyfeleknek eljuttatott tájékozatójában a Revolut.
Annak érdekében, hogy továbbra is fogadhasson banki átutalásokat a Revolut-számlájára, ezeket az LT-vel kezdődő adatokat kell használnia.
2022. április 1-jétől a helyi HUF számlaadatokra küldött fizetéseket nem írják jóvá a számlákon, hanem visszakerülnek a feladóhoz.
Ez pedig azért különösen fontos, mert a visszaküldési folyamat automatizált, és akár 5 munkanapot is igénybe vehet. Ha a pénz 5 munkanapon belül sem érkezik vissza a feladóhoz, akkor a feladónak fel kell vennie a kapcsolatot a bankjával.
Azokat az ügyfeleket ez a változás különösen elevenükbe vágóan érinti, akik a munkabérüket jelenleg a Revolut-számlájukra kérik a helyi HUF számlaadatok használatával. Ez esetben - figyelmeztet a cég - érdemes figyelembe venni, hogy egyes munkáltatók nem támogatják, hogy a munkabér a LT-vel kezdődő IBAN-számlára érkezzen.
Ilyen esetben egy másik helyi számla adatait kell megadni a munkáltatónak, hogy az ügyfél megkaphassa a munkabérét
- írják.
"Mivel a helyi HUF számlaadatok használatával küldött fizetéseket 2022. április 1-jétől nem tudjuk jóváírni a számládon, ettől a naptól kezdve nem fogod megkapni a munkabéredet, ha a munkáltatód ezeket az adatokat használja. Ezért nagyon fontos, hogy azonnal tájékoztasd a munkáltatódat az új számlaadatokról, hogy biztosan megkapd a fizetésedet" - áll ügyfeleknek készült tájékoztatjukban.
A cég közölte: nem számítanak fel díjat a LT-vel kezdődő számlaadatokkal történő fizetésekért. A kifizetést végző bank, amely ezt külföldi vagy SWIFT-átutalásnak tekintheti, vagy a fizetési láncban részt vevő más bankok azonban díjakat számíthatnak fel. Az esetleges díjak és a fizetés teljesülésének ideje a pénznemtől, a küldő fél tartózkodási helyétől és a többi érintett banktól függ.
Egyelőre ez a funkció tehát megszűnik, ám a cég ígérete szerint keresik a megoldást arra, hogy újra elérhetővé tegyék ügyfeleiknek. Ugyanakkor jelzik: továbbra is a szokásos módon küldhetnek banki átutalásokat, és tölthetnek pénzt a Revolut-számlákra a kártyák használatával az ügyfelek.
Ezzel egyidejűleg a Revolut egyes ügyfelei arról számoltak be, hogy
a cég bankkártyáuk cseréjét is mintegy előírja számukra.
A két változás ugyanakkor nem függ össze. A cég közlése szerint egyes háttérben elvégzett frissítések miatt bizonyos, korábban kiadott kártyák mostantól számítva "néhány hónap után" elveszítik érvényességüket. A vállalat azonban az érintett ügyfeleket értesíti erről, a cserekártyát pedig ingyenesen biztosítja számukra. Addig a számlák és a mosta rendelkezésre álló kártya vagy kártyák, a megszokott módon használhatók közlésük szerint.