A Volvo 2030-ra már csak elektromos autókat adna el, ráadásul a svéd autógyártó a hagyományos értékesítési stratégiával is szakítana. A vállalat közlése szerint ugyanis az elektromos modelleket közvetlenül, online adnák el a fogyasztóknak, leépítve a független értékesítőket – írja a The Guardian.
A svéd autógyártó egyébként már korábban is közölte, hogy 2025-ig az eladásainak felét elektromos autók tennék ki, de a friss stratégia további előrelépést jelent.
A Volvo ezzel egy vonalba kerül a brit céllal. A szigetországban ugyanis 2030-ra teljesen leállítanák a belsőégésű motorok eladását.
A Volvo döntése azonban nem meglepő, számos rivális fogalmazott meg hasonló célokat az elmúlt időszakban. Idén eddig olyan legendás márkák jelentették be a fosszilis tüzelőanyagok leépítését, mint a Jaguar (2025-ig) vagy a Bentley (2030-ig).
Hakan Samuelson, a Volvo vezetője közölte, a tartós sikerhez nyereséges növekedésre van szüksége a cégnek, vagyis nem kívánnak a hagyományos benzines és dízeles modellekbe beruházni, melyek egyre csökkenő piacot jelentenek.
A Volvo tavaly dobta piacra az első teljesen elektromos modelljét (XC40 Recharge), de a vállalat közben számos plug-in hibridet is értékesít.
A társaság mindeközben a valaha volt legerősebb nyereségét hozta össze 2020 második felében, ahogy a kínai autópiac elkezdett lendületesen talpra állni a koronavírus-járvány első féléves nehézségeiből.