A Lynket még 2016-ban alapították és a Geely Auto, a Zhejiang Geely Holding Group, valamint a Volvo tulajdonában van. A vállalat még tavaly jött ki a 01 SUV névre keresztelt hibridévet és a 03-as számú sportosabb szedán modellel.
A Lynk lesz az első olyan kínai gyártó, amely az előállítást Európába helyezi át, mégpedig a Volvo genti létesítményébe.
Hakan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója elmondta, hogy nagy örömmel fogadták a bejelentést és készen állnak mindenben a Lynk segítségére lenni.
Mindez azután történt, hogy a kínai milliárdos Li Shufu, aki nem mellesleg a Zhejiang Geely Holding tulajdonosa, 10 százalékos részesedést vásárolt a Daimler-ben, ezzel igolva a feltételezéseket, miszerint a vállalata szeretne Európába terjeszkedni.
Geely befektetési csoport még 2010-ben vásárolta meg a Volvot a Ford Motortól 1,8 milliárd dollárért. Azóta Li Shufu az ikonikus London Taxit és a Lotust is megvette. A Geely vezetése alatt a Volvo új technológiákat fejlesztett ki, amelyeket a vállalathoz tartozó többi márka is átvesz és használ.
A Volvo XC40-be épített technológiákat alkalmazza például a Lynk 01 is.
Alain Visser, a Lynk vezérigazgatója elmondta, hogy Európában az európaiaknak fognak gyártani és a hibrid autókra helyezik majd a hangsúlyt. A technológiai hasonlóságoknak köszönhetően a Volvo képes lesz ugyanazon a gyártósoron összerakni saját XC40-es modelljét, valamint a Lynk 01-es típusát is.