Okoseszközeinken – mint például a tablet vagy a mobiltelefon – a hagyományos funkciókon kívül egyre gyakrabban használjuk a biometrikus megoldásokat is.
Az Európai Unió PSD2 irányelve és az úgynevezett erős ügyfél-hitelesítés pedig lehetővé teszi, hogy Mastercardos vásárlásainkat is biometrikus úton hitelesítsük.
Az Oxfordi Egyetem és a Mastercard közös kutatása rámutatott, hogy a vásárlók túlnyomó többsége (93 százaléka) részesíti előnyben a biometrikus fizetést a hagyományos, PIN-kódos megoldással szemben. E mellett a banki szakemberek is szívesen fogadnák el ezeket a megoldásokat,
a megkérdezettek 92 százaléka volt nyitott az ilyen jellegű szolgáltatásra.
Ráadásul a bankok szerint sokkal valószínűbb, hogy egy vásárló befejezi a vásárlást, amikor biometrikus hitelesítést használ. A hagyományos megoldásokkal szemben (SMS-ben küldött egyszeri jelszó) a biometrikus hitelesítés 70 százalékkal csökkenti annak valószínűségét, hogy a vásárló megszakítja a fizetési folyamatot.
A biometrikus technológia tökéletesen alkalmazkodik a fogyasztók elvárásaihoz, akik az egyre inkább digitálissá váló életformájukhoz a jövő fizetési megoldásait keresik.
Ez a kereskedők és a bankok javát is szolgálja, hiszen így egyre jobb és biztonságosabb vásárlási élményt tudnak nyújtani.
Piacvezető szerepünk is jól bizonyítja, hogy képesek vagyunk folyamatosan megfelelni a fogyasztók változó elvárásainak – mondta Javier Perez, a Mastercard Europe elnöke.
A már meglévő online hitelesítési megoldások könnyen elriaszthatják a vásárlót, ha túl sok időt vesznek igénybe vagy túl bonyolultak. Az egyik megoldás erre a problémára, ha a fogyasztónak nem arra kell támaszkodnia, amit tud (jelszavakra, kódokra),
hanem ami már eleve csak rá jellemző (biometrikus adatok, mint például az ujjlenyomat).
A Mastercard Identity Check a világ 37 országában elérhető – például Ausztráliában, Belgiumban, Kanadában, Dániában és az Egyesült-Királyságban is – hitelesítési megoldás, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók biometrikus adataikat, például az ujjlenyomatukat, íriszüket, vagy arcukat használják az online vásárlás vagy banki ügyintézés hitelesítése során.