Milliárdokat hozott a konyhára az Ice Bucket Challenge

Bill Gates Ice Bucket Challenge
Ha önt elkerülte ez a kép tavaly nyáron, ön alighanem egy szikla alatt él
Vágólapra másolva!
Már egy éve, hogy világszerte minden az Ice Bucket Challenge-ről szólt. A virálisra és poénosra sikerült adománygyűjtési akcióval eddig 115 millió dollárt, vagyis nagyjából 32 milliárd forintot gyűjtött össze az ALS Association.
Vágólapra másolva!

Nem is akkora hülyeség?

A nagy hype miatt könnyű megfeledkezni arról, hogy az Ice Bucket Challenge elsősorban nem poénos divathullám volt, amely mára lecsengett, hanem adománygyűjtő és figyelemfelkeltő kampány. Az akció 2014 nyarán indult az Egyesült Államokban az ALS Egyesület támogatására. A szervezet az amiotrófiás laterálszklerózis (ALS) nevű végzetes bénulással járó betegségben szenvedőket segíti. Ebben a betegségben szenved például Stephen Hawking.

2014 óta összesen 115 millió dollár, azaz nagyjából 32 milliárd forintnak megfelelő összeg gyűlt össze, ez pedig jelentős összeg. A szervezet a napokban tette közzé, hogy milyen célokra fordították az adományt. A legtöbb pénz (67 százalék) kutatásra ment, de betegellátásba és oktatásba is szép összeget fektettek.

Hrenkó András, a Hrenko Web Soltutions & Consulting ügyvezetője szerint remek kezdeményezésről van szó, és hagyományos kampánnyal lehetetlen lett volna ilyen eredményt elérni. "A sikernek talán az az oka a magas érzelmi töltet mellett, hogy hírességek kezdték el önkéntesen terjeszteni, így gyorsan felrobbantotta a médiát. A befolyt pénzösszeg segítségével valószínűleg nem lehet egy ilyen komplex betegségre gyógymódot kifejleszteni, de az ALS szindróma ismertségét nagyon hatékonyan növelte a kampány" - mondta a szakértő.

Forrás: Origo

A hírességek inkább magukat támogatták

A felelsz vagy mersz nevű játékhoz hasonlítható láncreakció lényege eredetileg az, hogy aki részt vesz benne, az leönti magát egy vödör jéggel, aztán felszólít másokat, hogy csinálják utána. Ha nem hajlandóak rá, akkor fel kell ajánlaniuk 100 dollárt az ALS Egyesületnek. Az akcióhoz világszerte több híresség csatlakozott, köztük Mark Zuckerberg és Bill Gates is.

Ha önt elkerülte ez a kép tavaly nyáron, ön alighanem egy szikla alatt él Forrás: Bill Gates Youtube

Egy idő után azonban önálló életre kelt a kampány, és többen saját céljaik népszerűsítésére kezdték használni. Matt Damon például a házában található vécékből mert vízzel csatlakozott a kezdeményezéshez, amivel az ivóvíz globális hiányára hívta fel a figyelmet. A leghíresebb hazai példa Falus Ferenc, akkori baloldali polgármester-jelölt, aki a Bátor Tábor Alapítványt támogatta, de sokan úgy gondolták, hogy valójában politikai támogatást próbál szerezni a baloldali ellenzéknek.