30 milliós bírság a Fir Slim miatt

Vágólapra másolva!
Megtévesztették a vásárlókat, nem működik az alakformáló.
Vágólapra másolva!

Nem tudta igazolni a Fir Slim alakformálót forgalmazó Telemarketing International Kft., hogy a Fir Slim alakformáló valóban rendelkezik a reklámokban feltüntetett kedvező hatásokkal, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ezért 30 millió forintos bírságot szabott ki a cégre. A vállalkozás a termékét népszerűsítő hirdetéseiben azt állította, hogy a biokerámia részecskékkel ellátott alakformáló alsónemű használatával akár két számmal is csökkenhet a fogyasztók ruhamérete, ezáltal alakformáló hatása van, valamint alkalmazásával hatékonyan, könnyen és gyorsan csökkenthető a testsúly, és eltűnnek a narancsbőr tünetei.

Bizonyítani kell

Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítani, hogy az állításai megfelelnek a valóságnak. A Telemarketing International erre nem volt képes.

Súlyosbító körülmények

A bírság összegének meghatározásakor a GVH súlyosbító körülményként értékelte, hogy az intenzív reklámtevékenységgel a fogyasztók széles körét tévesztették meg. Szintén súlyosbító körülményként vette figyelembe a GVH, hogy a Telemarketing International korábban már több alkalommal elkövette ugyanezt a vétséget. A vállalkozás a Hollywood Patch elnevezésű termékkel kapcsolatban is valótlan állításokat tett közzé, az Abexine gél kozmetikai készítménynek pedig megalapozatlanul tulajdonított terápiás hatásokat. A GVH az első esetben 3 millió forint, míg a második ügyben 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.