Rudolf Péter döbbenetes átváltozásán ámultak a nézők

1945
Vágólapra másolva!
Az idei év sorozatban szállítja a bizonyítékokat arról, hogy a magyar film és a közönség egyre inkább egymásra talál. A Kincsem háromszázezer, a Brazilok pedig ötvenezer néző felett jár, és mindkét filmnél még messze vagyunk attól, hogy végeredményt hirdethessünk. Most Török Ferenc westernes hangulatú történelmi drámája, az 1945 kezdett biztatóan: 7321 jegy fogyott rá az első hétvégén, az előjátszásokkal pedig már 8 946 nézőnél tart. Ott tartunk, hogy most már az lesz a meglepetés, ha egy magyar film megbukik a mozikban. Szabó Kimmel Tamás és Bánovits Vivianne az 1945 című filmbenFotó: Szilagyi Lenke / Katapult Filmmiddleon20481365 Ez egy fekete-fehérben forgatott, a Kincsem-től eltérően szikár stílusú és akciójeleneteket nélkülöző kosztümös filmtől kimondottan szép eredmény. A 2015 végén bemutatott Hajnali láz is a negyvenes években játszódott, az is fekete-fehér képeken pergett a mozikban, de csak 1981 néző volt rá kíváncsi az első hétvégén. Az 1945 már a fesztiválszerepléseivel felhívta magára a figyelmet: a Miami Zsidó Nemzetközi Filmfesztiválon, a Berlinalén és a Titanicon is közönségdíjat nyert. Később a kritikai fogadtatása is egyértelműen pozitív, illetve az már az előzetesből is kitűnt, hogy a vidéki kiskirály eljátszása végett meghízott és kopaszra borotvált Rudolf Péter valami egészen rendkívülit nyújt ebben a filmben. Török Ferenc történelmi drámája hiánypótló alkotás a magyar mozikban, hiszen nem a második világháború borzalmairól szól – amiről már rengeteg film készült –, hanem a világégést követő újrakezdést sűríti össze egyetlen nap történéseibe. Arra figyelmeztet, hogy hiába köszöntött be a béke, attól még a múltban elkövetett bűnök nem válnak semmissé. A falu teljes lakossága felbolydul annak hírére, hogy két zsidó férfi szállt le a település vasútállomásán. Mindegyikükben felsejlik, hogy mit tett, amikor elhurcolták a zsidókat a faluból. Rudolf Péter az 1945 című filmbenForrás: Katapult Filmmiddleoff850567 A Moszkva tér rendezője mély gödörből mászott ki a remekül sikerült, a nézőt állandó feszültségben tartó 1945-tel. Két legutóbbi filmjét érdektelenség fogadta a mozikban, az Isztambul 748, a Senki szigete pedig 2486 nézőt szedett össze az első hétvégén. Török bebizonyította, hogy a történelmi dráma keretein belül is otthonosan mozog, így aztán még inkább kíváncsiak vagyunk nagyszabású filmtervére Hajós Alfrédról, az első magyar olimpiai bajnokról. A Kincsem példája azt mutatja, hogy pont az ilyen dicsőséges, múltbéli történetek vonzzák be tömegesen a magyarokat. Még évszázadokig fogjuk körbejárni a holokausztot - interjúnk Török Ferenccelhttp://www.origo.hu/filmklub/blog/interju/exkluziv/20170420-torok-ferenc-interju-1945-ragalyi-elemer-rudolf-peter-nagy-kalozy-eszter-szanto-t-gabor.htmlA kopasz Rudolf Pétert alig lehet felismernihttp://www.origo.hu/filmklub/blog/elozetes/20170113-rudolf-peter-elohozta-magabol-a-legfelelmetesebb-enjet-1945-torok-ferenc-rudolf-peter-sztarenki.htmlHol voltak a nagyszüleink, amikor a zsidókat elvitték?http://www.origo.hu/filmklub/blog/kritika/20170210-hol-voltak-a-nagyszuleid-amikor-a-zsidokat-elvittek-1945-kritika-torok-ferenc-rudolf-peter.html
Vágólapra másolva!