Vágólapra másolva!
Miután a McLaren mercedeses korszakának utolsó versenyén segített bebiztosítani a csapat 5. helyét a konstruktőri összetettben, reméli, hogy ezzel nem ért véget a Forma-1-es pályafutása.

Jenson Button a McLaren formájához mérten a csúcson fejezte be a 2014-es idényt: az utolsó öt futamból kétszer a 4., kétszer pedig az 5. helyen ért célba. Így 126 ponttal 8. lett az összetettben, míg fiatal csapattársa, Kevin Magnussen csak 55 ponttal zárta az évet. Buttonnak, aki 2000 óta szerepel az F1-ben, még nincs állása 2015-re, mert a McLarennél mérlegelik, hogy kit szerződtessenek a várhatóan hozzájuk igazoló Fernando Alonso mellé. Ő maga azonban szeretné folytatni a pályafutását.

„A szezon jól fejeződött be számomra. Az év eleje nagyszerűen alakult, a közepe viszont kissé nehéz volt, mert lecserélődtek a mérnökeim. De úgy érzem, mostanra túljutottam ezen" – mondta az Abu-dzabi Nagydíj után, amelyen szintén ötödikként ért célba. Ezzel bebiztosította a jövőre húsz év után Mercedesről Honda motorokra váltó McLaren 5. helyét a konstruktőri összetettben, pedig ha nem sikerül maga mögött tartania Nico Hülkenberget és Sergio Pérezt, a Force India megelőzte volna a csapatot a tabellán.

Button a verseny egy szakaszában izgalmas csatát vívott Alonsóval, aki jövőre akár az ő helyét is elfoglalhatja Forrás: AFP/Marwan Naamani

„Kemény volt! Azt hiszem, maximálisan kihasználtuk a lehetőségeinket ma este" – mondta Button, aki a futamot követően leült beszélgetni Ron Dennisszel. „A stratégia terén helyes döntéseket hoztunk, de ahhoz nem volt meg a tempónk, hogy felvegyük a harcot az előttünk végző autókkal."

„Az 5. helynél tehát nem végezhettünk volna előrébb. Egyetlen versenyzőtől sem lehet többet kérni, mint azt, hogy hozza ki a maximumot az autójából, és úgy érzem, az idén bebizonyítottam, hogy még mindig a csúcson vagyok."

Magnussen nem nyomta eléggé

Eközben Magnussen csak 11. lett a Yas Marinában. Ő a rajt után összekoccant Adrian Sutillal és Nico Hülkenberggel, amiért az utóbbit 5 másodperces büntetéssel is sújtották. „Ez nehéz futam volt. Az első körben elég keményen ütköztünk Adriannel, az autóm ezt követően többé nem volt az igazi. Bár pocsék sem volt, úgyhogy folytathattam a versenyt" – magyarázta a dán, akinek a sorsa még szintén nem dőlt el.

„A keményebb keveréken teljesített első etapom jól sikerült: a gumik kitartottak, és úgy éreztem, kontrollálni tudom a kopást. Ám amikor a lágyabbakra váltottam, a verseny valamiért elúszott."

A kedden és szerdán már a Honda-motoros MP4-29H-t tesztelő McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier hozzátette, hogy „miután Kevin a 21. körben kereket cserélt, szinte túl jól vigyázott a szuperlágy gumikra, mert még az etap végén is remek állapotban voltak. Visszatekintve alighanem arra kellett volna utasítanunk, hogy nyomja kicsit keményebben a gázt, amit simán megtehetett volna."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!