Vágólapra másolva!
Szerinte a McLarennek gondoskodnia kell arról, hogy a csapatnál ne okozzanak gondot a kulturális különbségek. Egyes hírek szerint Alonsót azért nem sikerül megszerezniük, mert a Honda csúszásban van a motorok fejlesztésével.

A McLaren 2015-re hivatalosan még egyik versenyzőjével sem hosszabbított, ezért a jövőbeli pilótapárosukat egyelőre bizonytalanság övezi. Bár a mezőny legrutinosabb tagjának számító Jenson Button legutóbb már optimistán nyilatkozott a kilátásairól, most burkoltan ismét önmaga mellett agitált, arra figyelmeztetve a csapatát, hogy a Honda visszatérése miatt tapasztalt versenyzőre lesz szükségük.

„A fejlesztések szempontjából segítene nekik, ha tapasztalt pilótáik lennének" – véli a brit, aki 2003-tól 2008-ig Honda motorokkal versenyzett. „A hajtáslánc sok hiányosságát az ERS révén kell majd pótolni, amihez a rutinra alapozott visszajelzésekre és megérzésekre lesz szükség. Ezek mindenképpen hasznosak lesznek."

Button kiemelten fontosnak tartja, hogy a McLaren áthidalja a kulturális különbségeket. „Ha egy csapat nem fordít külön gondot rá, problémája lehet a japán nyelvvel és kultúrával, de azt hiszem, a McLarennél tisztában vannak ezzel" – mondta. „Már dolgoztak együtt a Hondával – igaz, hogy régen, de dolgoztak –, ezért nem látok semmilyen buktatót, ha elég időt töltenek a közös munkával."

A Hondának jól jön majd egy rutinos versenyző Forrás: AFP

„Nemcsak a mérnökökre és az aerodinamikai szakemberekre gondolok: a szerelőknek is kell időt fordítaniuk rá, hogy megértsék a japán kultúrát és munkamódszereket. Ezzel mindannyian tisztában vannak, és ha megteszik, amit kell, szerintem kezdettől fogva közös megértésen alapuló, hatékony kapcsolatuk lesz."

Az eltérő vállalati kultúrák összehangolásán túl azonban a feleknek konkrét technikai problémákat is le kell küzdeniük, és sajtóértesülések szerint pillanatnyilag ezen a téren néznek szembe a legnagyobb kihívással. A Corriere dello Sport úgy tudja, a McLarennek azért nem sikerül megszereznie Fernando Alonsót – akiről pedig egyre nyilvánvalóbb, hogy el akarja hagyni a Ferrarit –, mert a Honda motorfejlesztési programja nem halad elég biztatóan.

Egyelőre az az elmélet áll nyerésre, amely szerint hátrányt fog jelenteni számukra, hogy egyéves késéssel kezdik meg a hibrid turbókorszakot: hiába vannak információik a többiek gondjairól, állítólag három hónapos csúszásban vannak a fejlesztéssel. Különösen a magas fogyasztással és a motorteljesítmény hiányával küszködnek.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!