A múlt héten derült ki, hogy a Forma-1-ben a hétvégi Szingapúri Nagydíjtól kezdve szigorúan korlátozni fogják az autók és a csapatok bokszutcai irányítóközpontja közötti rádióforgalmat. Hogy ne tűnjön úgy, mintha a versenyzőket a mérnökök távirányítanák, a teljesítmény fokozását szolgáló üzenetek tiltólistára kerültek, és mostantól csak a legalapvetőbb információkat lehet közölni.
Mivel félő volt, hogy a csapatok különféle trükkökkel megpróbálják majd kijátszani a szabályozást, az FIA igyekezett bebiztosítani magát: azt ígérték, le fognak csapni a „kódoltnak tűnő" üzenetekre, és az istállóknak elküldött részletes direktívában, amely az Autosport birtokába került, pontosan kifejtették, hogy mi esik a tilalom hatálya alá. Ezek szerint a feketelistán szereplő üzeneteket a versenyzők elé a bokszutca faláról kilógatott pitboardra sem szabad kiírni.
Egyesek attól tartottak, hogy az utasításokat kiküldik majd a kormánykeréken található LCD-képernyőre, ami azonban eleve nem lehetséges, mert a bokszból az autó felé irányuló adatforgalom több mint egy évtizede tiltott.
Bizonyos üzenettípusok esetében a csapatok a Japán Nagydíjig türelmi időt kaptak, hogy a versenyzők elsajátíthassák az olyan beállítások önálló elvégzéséhez szükséges technikákat, amelyeket eddig a mérnökeiktől kapott segítségre támaszkodva végeztek el. Az Autosport közölte a teljes listát is.
A rádiózási tilalom a világbajnoki küzdelemre is kihatással lehet: a Jordan korábbi technikai igazgatója, Gary Anderson úgy véli, a megváltozott szabályértelmezés Nico Rosbergnek kedvezhet, mert ő technikai beállítottságú, ezért önállóbban elboldogul a menet közben elvégezhető beállításokkal, mint Lewis Hamilton.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!