Vágólapra másolva!
A McLaren brit versenyzője a kis leszorítóerő miatt rendszeresen 300 km/ó-val driftelt a belga pálya legendás kanyarjában.

A McLaren az új, kis légellenállásúra tervezett aerocsomagjának köszönhetően jobb formában van Belgiumban, mint az előző versenyeken. Lecserélték a padlólemezt, a hátsó szárnyat, a diffúzort és az első szárny egy részét is. Jenson Button mindkét szabadedzésen bekerült a legjobb 5-be, és az első szektorban nem is talált legyőzőre.

„Elég jó balanszot találtunk ma, de ahogy minden nagydíjon, most sem lehetünk teljesen elégedettek. Az opciós gumikkal nagyon jól mentem, az elsődleges keverékkel viszont Kevin boldogult jobban, ennek ki kell derítenünk ma este az okát” – nyilatkozta a brit versenyző.

„Az első szektorban mi vagyunk a leggyorsabbak, a harmadikban csak egy tized a lemaradásunk, viszont a középsőben közel egy másodperc. Dolgoznunk kell azon, hogy jobb legyen a kocsi egyensúlya, remélhetőleg javítani tudunk azokon a területeken is, ahol már eddig is erősek voltunk. Mindent egybevetve az autót elég jó érzés vezetni itt, de a pálya alacsony légellenállást követel meg, ami miatt több területen is dolgoznunk kell, különösen az elsődleges gumikeverékkel, amivel ma küszködtünk egy kicsit.”

Jenson Button Forrás: McLaren

„Végül, mondani szeretnék valamit az Eau Rouge-ról is. A mi alacsony légellenállású aerocsomagunkkal, ez... érdekes. Több mint 300 km/ó-s sebességnél túlkormányozottá válik az autó, és be kell vallanom, hogy több alkalommal ordítottam a sisak alatt, különösen akkor, amikor sok benzinnel mentem. Ez is egy olyan pálya, amelyen mindig vannak ilyen pillanatok – és ahogy Spában mindig, ezek remek élmények” – fejezte be a 2009-es világbajnok.

Button dán csapattársa, Kevin Magnussen is jól ment ma, délelőtt a 7., délután a 9. helyen végzett. „Igazán élveztem a mai napot. Ide mindig jó visszatérni, mert annyira fantasztikus ez a pálya. Az autónk elég jónak érződik itt, képes voltam keményen nyomni a gázt. De persze még így is javíthatunk rajta finomhangolással. Személy szerint száraz időben reménykedem, mert akkor folytathatjuk a fejlesztéseket – és akárhogy is, száraz aszfalton mindig nagyobb élmény vezetni. Apropó, Eau Rouge: még mindig padlógázos, teli tankkal is” - mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!