Vágólapra másolva!
Délelőtt viszont elégedett volt az autójával a Hungaroringen. Alonso szerint a Ferrari etapról etapra javult, de a tapadás hiánya az ő dolgukat is megnehezítette.

A Ferrari a pénteken szokásos eredményekkel zárta a Magyar Nagydíj első napját: a délelőtti edzésen a Mercedes legközelebbi üldözőjeként a 3. és 4. helyen végeztek, délutánra viszont nagyobb lett a lemaradásuk a leggyorsabb kört megfutó Lewis Hamilton mögött. Fernando Alonsónak ugyan így is sikerült negyedikként végeznie, de a hátránya délutánra majdnem egy másodpercre nőtt. A spanyol az edzések után szokás szerint nem törődött a köridőkkel, inkább azt tartotta fontosnak, hogy a Ferrari javulni tudott a nap során.

„Itt sokkal többet kellett dolgoznunk a beállításokon, mint egy átlagos pénteki edzésnapon, mert az autónkat egy eltérő jellegű pályához kellett igazítanunk, ez pedig rengeteg munkát igényelt" – magyarázta. „De a sok munkának legalább meglett az eredménye, hiszen etapról etapra javulni tudtunk. Persze még sokat kell dolgoznunk, ha versenyképesek szeretnénk lenni, de szerintem jó úton haladunk."

Räikkönen megint a délelőtti edzésen volt elégedettebb az autójával Forrás: Farkas Péter (Origo)

Alonso több másik versenyzőhöz hasonlóan rámutatott, hogy a Hungaroring aszfaltja még a szokásosnál is nehezebb feladat elé állította őket pénteken. „Kisebb a tapadás, mint az elmúlt években, de ezzel a többieknek is meg kell küzdeniük" – mondta. „Ma a magas hőmérsékletek sem kedveztek a gumiknak, de az előrejelzések szerint holnaptól hűvösebb lehet, vasárnap pedig eshet is. Az a lényeg, hogy minden eshetőségre felkészüljünk."

Kimi Räikkönen a délelőtti edzésen még 4 tizeddel gyorsabb volt Alonsónál, délután azonban 3 tizedet kapott a csapattársától, és a 6. helyen végzett. A finn elárulta, a második gyakorláson a keményebb keverékű gumik nehezítették meg a dolgát. „Az első edzésen sikerült jó munkát végeznünk – a programunknak megfelelően több megoldást is kipróbáltunk, és viszonylag elégedettek voltunk az autóm kezelhetőségével" – nyilatkozta.

„Délután kihajtottam egy második etapra is a közepes gumikon, mert azt vettük észre, hogy ez a keverék rosszabbul bírja, ha nő a hőmérséklet. Ez az autóm vezethetőségét is befolyásolta, míg a lágy gumikon nem volt hasonló problémám" – mondta a finn. „Az edzés második felében mindkét abroncson versenyszimulációt hajtottam végre. Sajnos miután felraktuk a közepes abroncsokat az autómra, a bal hátsó guminál problémát észleltem, ezért a tervezettnél korábban be kellett hajtanom a bokszba. A telemetrián nem látszott, hogy gond lenne, de remélem, az adatokból kiderül majd, milyen irányba érdemes haladnunk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!