A Ferrari a pénteken szokásos eredményekkel zárta a Magyar Nagydíj első napját: a délelőtti edzésen a Mercedes legközelebbi üldözőjeként a 3. és 4. helyen végeztek, délutánra viszont nagyobb lett a lemaradásuk a leggyorsabb kört megfutó Lewis Hamilton mögött. Fernando Alonsónak ugyan így is sikerült negyedikként végeznie, de a hátránya délutánra majdnem egy másodpercre nőtt. A spanyol az edzések után szokás szerint nem törődött a köridőkkel, inkább azt tartotta fontosnak, hogy a Ferrari javulni tudott a nap során.
„Itt sokkal többet kellett dolgoznunk a beállításokon, mint egy átlagos pénteki edzésnapon, mert az autónkat egy eltérő jellegű pályához kellett igazítanunk, ez pedig rengeteg munkát igényelt" – magyarázta. „De a sok munkának legalább meglett az eredménye, hiszen etapról etapra javulni tudtunk. Persze még sokat kell dolgoznunk, ha versenyképesek szeretnénk lenni, de szerintem jó úton haladunk."
Alonso több másik versenyzőhöz hasonlóan rámutatott, hogy a Hungaroring aszfaltja még a szokásosnál is nehezebb feladat elé állította őket pénteken. „Kisebb a tapadás, mint az elmúlt években, de ezzel a többieknek is meg kell küzdeniük" – mondta. „Ma a magas hőmérsékletek sem kedveztek a gumiknak, de az előrejelzések szerint holnaptól hűvösebb lehet, vasárnap pedig eshet is. Az a lényeg, hogy minden eshetőségre felkészüljünk."
Kimi Räikkönen a délelőtti edzésen még 4 tizeddel gyorsabb volt Alonsónál, délután azonban 3 tizedet kapott a csapattársától, és a 6. helyen végzett. A finn elárulta, a második gyakorláson a keményebb keverékű gumik nehezítették meg a dolgát. „Az első edzésen sikerült jó munkát végeznünk – a programunknak megfelelően több megoldást is kipróbáltunk, és viszonylag elégedettek voltunk az autóm kezelhetőségével" – nyilatkozta.
„Délután kihajtottam egy második etapra is a közepes gumikon, mert azt vettük észre, hogy ez a keverék rosszabbul bírja, ha nő a hőmérséklet. Ez az autóm vezethetőségét is befolyásolta, míg a lágy gumikon nem volt hasonló problémám" – mondta a finn. „Az edzés második felében mindkét abroncson versenyszimulációt hajtottam végre. Sajnos miután felraktuk a közepes abroncsokat az autómra, a bal hátsó guminál problémát észleltem, ezért a tervezettnél korábban be kellett hajtanom a bokszba. A telemetrián nem látszott, hogy gond lenne, de remélem, az adatokból kiderül majd, milyen irányba érdemes haladnunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!